طلا در اوج

پس از به ثبت رساندن بهترین روز خود در دو هفته اخیر، در معاملات روز پنجشنبه، طلا در نزدیکی بالاترین سطح سه ماه اخیر خود باقی ماند. این در حالی است که این فلز گرانبها به دلیل انتظار از عدم افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک با رشد مواجه شده است.
طلا در اوج

به گزارش صنعت نویس،طلا از عدم اطمینان در زمان افزایش نرخ بهره بعدی آمریکا سود برده و از ابتدای سال تاکنون به عنوان دارایی امن به حساب می‌آید. بر این اساس هر اونس طلا در معاملات امروز با اندکی تغییر یکهزار و 143 دلار و 40 سنت معامله شد.

طلا روز گذشته رشدی 1.2 درصدی را تجربه کرد که بیشترین رشد یک روزه از 20 ژانویه بوده است. لازم به ذکر است که افزایش قیمت این فلز زرد در سال جاری نزدیک به 8 درصد به ثبت رسیده است.

ویلیام دادلی، رئیس فدرال‌رزرو نیویورک اعلام کرد شرایط مالی به شدت سخت بوده و تضعیف چشم‌انداز جهانی اثرات متعاقبی روی اقتصاد آمریکا خواهد داشت. این اظهارات باعث شد تا دلار شب گذشته با افت مواجه شود و انتظارات بازار در مورد بعید بودن افزایش نرخ بهره مجدد در ماه مارس نیز افزایش پیدا کند.

موسسه تحقیقاتی BMI بخشی از آژانس رتبه‌بندی فیتچ، اعلام کرد طلا احتمالا بین سطوح 1000 و 1200 دلاری حرکت خواهد کرد و بر خلاف تصور قبلی زیر 1000 دلار نخواهد رفت. BMI اعلام کرد: « فدرال‌رزرو سیاست‌های پولی خود را راحت‌تر از چیزی که قبلا تصور می‌شد خواهد کرد و برنامه‌های افزایش نرخ بهره خود را تا نیمه دوم سال 2016 به تعویق خواهد انداخت.»

همچنین بر اساس گزارشات منتشر شده فعالیت در بخش خدمات آمریکا نیز در ماه ژانویه به پایین‌ترین سطح دو سال اخیر خود رسیده است.
دارایی‌ها در بزرگترین صندوق معاملاتی طلا به افزایش خود ادامه داد و روز چهارشنبه با ثبت 22.19 میلیون اونس بالاترین سطح خود را از اواخر اکتبر تجربه کرد.
سرمایه‌گذاران در انتظار آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی هستند که قرار است روز جمعه منتظر شود. ادوارد میر تحلیلگر اف‌سی استون در این خصوص اعلام کرد: « اگر آمار قوی‌تر از حد انتظار باشد، بازار ممکن است به سمت دیگری بچرخد و افزایش نرخ بهره مجددا روی میز بیاید.»

نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان نشان می‌دهد که در ماه ژانویه میزان اشتغال بخش کشاورزی رشدی 190 هزار واحدی خواهد داشت.
دیگر فلزات گرانبها نیز در کنار طلا رشد کردند. هر اونس نقره با اندکی رشد 14 دلار و 65 سنت معامله شد. قیمت هر اونس پلاتین به بالاترین سطح یک ماه اخیر خود (885.27 دلار) رسید و پالادیوم با رشدی 0.5 درصدی 511 دلار و 75 سنت قیمت داشت.

منبع:اقتصادنیوز

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید