طلا در آستانه ثبت رکورد جدید

احتمال افزایش قریب الوقوع نرخ بهره در آمریکا و انتظار بهبود رشد اقتصادی این کشور موجب شد تا قیمت طلا در آستانه ثبت بزرگترین کاهش قیمت ماهیانه از ژوئن ۲۰۱۳ تاکنون قرار گیرد.

احتمال افزایش قریب الوقوع نرخ بهره در آمریکا و انتظار بهبود رشد اقتصادی این کشور موجب شد تا قیمت طلا در آستانه ثبت بزرگترین کاهش قیمت ماهیانه از ژوئن ۲۰۱۳ تاکنون قرار گیرد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، احتمال افزایش قریب الوقوع نرخ بهره در آمریکا در ماه دسامبر و انتظار بهبود رشد اقتصادی این کشور موجب شده تا قیمت طلا در آستانه ثبت بزرگترین کاهش قیمت ماهیانه از ژوئن 2013 تاکنون قرار گیرد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز در رقم 1188 دلار و 86 سنت تقریبا ثابت بود. قیمت طلای آمریکا نیز در رقم 1187 دلار و 90 سنت ثابت بود. قیمت فلز زرد از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون 6.83 درصد کاهش یافته است.
طلا نسبت به روز 9 نوامبر یعنی روز پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قیمت اونس به 1337 دلار و 40 سنت رسید 150 دلار کاهش یافته است. افزایش ارزش دلار و بالا رفتن بازدهی اوراق قرضه دولت آمریکا عامل این کاهش شدید قیمت طلا بوده است. سرمایه گذاران معتقدند سیاست های دونالد ترامپ موجب افزایش سریعتر نرخ تورم در این کشور خواهد شد.
جاشوا روتبارت، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «به نظر می رسد که بازارها ریاست جمهوری ترامپ را برای فعالیت های تجاری مفید ارزیابی می کنند.»
وی افزود: «اظهارات وی در مورد افزایش سرمایه گذاری در بخش های زیرساختی، اصلاحات مالیاتی با هدف تقویت شرکت های آمریکایی و اصلاح نظام واردات کالا به آمریکا و اولویت قائل شدن به کسب و کارهای داخلی این کشور موجب افزایش انتظار رشد اقتصادی شده است.»
ارزش دلار روز چهارشنبه افزایش یافت. افزایش هزینه کرد مصرف کنندگان و بالا رفتن میزان صادرات دانه سویا موجب شده تا اقتصاد آمریکا در سه ماهه سوم سال سریعتر از حد انتظار رشد کند و بهترین عملکرد سه ماهه خود در طی 2 سال اخیر را پشت سر بگذارد.
موضوع افزایش قریب الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا نیز دیگر عامل تضعیف قیمت فلز زرد بوده است. تحلیلگران احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر را صد در صد می دانند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید