طرح فوریتی برای کاهش صف وام ازدواج

بر اساس توافق انجام شده بین بانک مرکزی و ١١ بانک قرار بر این شده تا از ابتدای مرداد تا پایان شهریور ماه حدود ٥٠٠ هزار فقره تسهیلات ازدواج به منظور کاهش صف متقاضیان در انتظار پرداخت قرار گیرد.
طرح فوریتی برای کاهش صف وام ازدواج

به گزارش صنعت نویس، علی اصغر میر محمد صادقی امروز در نشستی خبری عملکرد بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج را تشریح و از تصمیمات جدید بانک مرکزی برای کاهش صف ازدواج خبر داد.

آنطور که مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی عنوان کرد، قرار بر کاهش صف وام ازدواج در قالب طرحی از اول مرداد ماه تا پایان شهریور است، این تصمیم در قالب طرح ضربتی اعطای وام ازدواج انجام می شود.

بنا بر توضیحات میرمحمد صادقی در این طرح ١٠ بانک و یک صندوق قرض الحسنه حضور دارند که سهمیه‌ای بیش از ٥٠٠ هزار فقره را تقبل کرده‌اند. بانک‌های ملی، صادرات، تجارت، ملت، سپه، رفاه، کشاورزی، مسکن، توسعه تعاون، قرض الحسنه مهر ایران و صندوق قرض الحسنه پارسیان مجموع بانک‌هایی هستند که برای این طرح با بانک مرکزی به توافق رسیده‌اند.

وی بر اهمیت نظارت بر اجرای طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج تاکید و گفت که به کلیه بانکها تاکید شده تا وجود تنها یک ضامن را مدنظر قرار داده و در این باره سخت گیری غیرمعمول نداشته باشند.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی همچنین درباره اولویت اجرای این طرح توضیح داد که مناطق محروم و کم برخوردار در اولویت قرار دارد. در مرحله افرادی هستند که زمان بیشتری در صف قرار داشته‌اند.

میر محمد صادقی درباره تامین منابع پرداخت حدود ٥٠٠ هزار فقره طی دو ماه آینده نیز گفت که قرار نیست هیچ مبلغی از منابع بانک برای این طرح اختصاص پیدا کند و تامین مالی آن از منابع داخلی بانکها و منابع قرض الحسنه جاری و پس انداز انجام خواهد شد.

منبع:ایسنا

افزودن نظر جدید