طرح جالب گمرک برای کالاهای وارداتی

گمرک جمهوری اسلامی ایران از طرحی خبر داد که قرار است کد شناسه بین‌المللی کالایی برای تمامی کالاها فراگیر شود.
طرح جالب گمرک برای کالاهای وارداتی

به گزارش صنعت نویس، با استفاده از تجربه موفق ثبت اطلاعات شماره‌های یکتای تلفن همراه (IMEI) و شماره شناسایی خودروها (VIN) گمرک در نظر دارد طرح ثبت شناسه بین‌المللی کالاها در اظهارنامه گمرکی را به صورت آزمایشی اجرایی کند.

بر این اساس واردکنندگان باید از امروز (اول بهمن ماه ) در زمان اظهار کالا به گمرک، اطلاعات شناسه‌های کالا اعم از GTIN , IRC و ... را به گمرک ارائه نمایند. این طرح فعلا اختیاری است و قرار است در آینده ای نزدیک اجباری شود.

گمرک ایران در اطلاعیه ای این موضوع را به کلیه صاحبان کالاهای وارداتی و نمایندگان آنها اعلام کرده است. اجرای این طرح برای تمامی گروه‌های کالایی مشخص شده اعم از کالاهای دارای ثبت سفارش یا بدون ثبت سفارش انجام خواهد شد.

گمرک ایران این اطلاعات را در راستای مکانیزاسیون تشریفات گمرکی بهره‌گیری می‌کند و امید دارد با همکاری لازم از سوی سایر سازمان‌های همجوار و ذینفعان حوزه تجارت کشور، این فرآیند را به صورت کاملا الکترونیک عملیاتی نماید.

همچنین در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و با توجه به آزمایشی بودن اجرای این طرح، صاحبان کالا، اظهارکنندگان و سایر صاحب نظران می توانند نظرات خود را درباره اجرای طرح شناسه کالا در گمرک ، از طریق اکانت @poshtibanArzesh به گمرک ایران منتقل نمایند.

منبع:فارس

افزودن نظر جدید