طرح انتقال پایتخت قابل اجرا نیست

مشاور وزیر راه با تاکید بر اینکه طرح انتقال پایتخت با توجه به آنکه زیرساخت‌های لازم وجود ندارد قابل اجرا نیست گفت: هم اکنون با توجه به مشکلات متعدد شهری، زیست محیطی، ترافیک و کافی نبودن امکانات، مطالبه شهروندان استان تهران ساماندهی وضعیت پایتخت است.
طرح انتقال پایتخت قابل اجرا نیست

سیدرضا هاشمی مشاور معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره فرصت‌ها و چالش‌های احتمالی طرح انتقال پایتخت از تهران گفت: طرح امکان‌سنجی و همچنین ساماندهی انتقال پایتخت در شورای‌عالی معماری و شهرسازی و با حضور مسئولان و دست اندرکاران بررسی شد که ادامه‌دار نیز خواهد بود اما شواهد حاکی از عدم امکان‌پذیری این ایده دارد.

به گزارش تسنیم، مشاور معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی افزود: به نظر می‌رسد طرح انتقال پایتخت در تهران طرحی منطقی و قابل اجرا نخواهد بود و نتیجه مطالعات نیز نشان داده که به هرحال انتقال پایتخت، طرح امکانپذیر و قابل قبولی نیست.

هاشمی ادامه داد: کسانی که از دولت و صاحبنظران در جلسه تصمیم‌گیری حضور داشتند اعلام کردند که این طرح با توجه به مشکلاتی که استان تهران دارد و همچنین جمعیت فراوانی که طی دو دهه در این شهر ساکن شدند امکانپذیر نیست.

وی در پایان تاکید کرد: مساله‌ای که هم اکنون به عنوان مطالبه شهروندان استان تهران و برخی از مسئولان ارشد مطرح است ساماندهی به وضعیت سکونتی در کلانشهر تهران است. هم‌اکنون مشکلات متعدد شهری، زیست‌محیطی، ترافیکی و کافی نبودن امکانات زیستن در پایتخت است که باید حل شوند.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید