ضرورت کاهش 20 درصدی قیمت خودرو

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با توجه با اقدام دولت در تک نرخی کردن دلار و کاهش قیمت قابل توجه آن، قیمت خودروهای وارداتی به میزان زیادی باید کاهش یابد.
ضرورت کاهش 20 درصدی قیمت خودرو

به گزارش صنعت نویس، امرالله امینی اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم که شرکتهای واردکننده خودرو با کمترین نوسان صعودی دلار، قیمت این محصولات را افزایش می‌دهند.

وی با بیان اینکه به عنوان مثال در اواخر سال گذشته که نرخ دلار در بازار آزاد به حدود ۵۰۰۰ هزار تومان رسید بیشتر واردکننده‌ها قیمت خودرو را متناسب با این نرخ افزایش دادند، خاطرنشان کرد: در هفته‌های اخیر نیز برخی شرکتهای واردکننده خودرو به دنبال نوسانات صعودی نرخ ارز باز هم قیمت محصولات خود را افزایش دادند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: با این حال با اقدام قاطع دولت در تک نرخی کردن دلار و کاهش قیمت آن به ۴۲۰۰ تومان، قیمت خودروهای وارداتی به میزان قابل توجهی که حداقل ۲۰ درصد است باید کاهش یابد.

وی افزود: دولت اعلام کرده که به تمام واردکنندگان دلار به نرخ ۴۲۰۰ تومان اختصاص می‌دهد بنابراین شرکتهای واردکننده خودرو دیگر دلیلی برای رشد نجومی قیمت‌ها به بهانه نوسانات نرخ ارز ندارند.

امینی تصریح کرد: واردکنندگان خودرو به همان سرعتی که با نوسانات صعودی نرخ دلار قیمت خودروهای وارداتی را افزایش دادند با همان سرعت نیز باید قیمت‌ها را متناسب با دلار ۴۲۰۰ تومانی، کاهش دهند.

وی اظهار کرد: با توجه به سابقه شرکت‌های واردکننده خودرو در نقض حقوق مصرف‌کنندگان، سازمان‌های مسوول به‌ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید بر کاهش و واقعی‌سازی نرخ خودروهای وارداتی نظارت کنند.

به دنبال نوسانات بی‌ضابطه نرخ دلار در بازار در چند هفته اخیر و رسیدن آن به قیمت حدود ۶۰۰۰ تومان، دولت در اقدامی فوری دلار را در قیمت ۴۲۰۰ تومان تک نرخی کرده و اعلام کرد که به تمام متقاضیان اعم از واردکنندگان، دانشجویان، مسافران و بیماران، دلار با این نرخ پرداخت می‌شود.

منبع:ایسنا

افزودن نظر جدید