صعود 68 پله ای شاخص بورس در اولین روز هفته

در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل با رشد ۶۸ واحدی همراه شد، امروز بیشتر سهم‌ها در گروه خودرو با روند افزایشی در قیمت پایانی مواجه شدند اما گروه استخراج کانه‌های فلزی روند معکوس را تجربه کرد. پ
صعود 68 پله ای شاخص بورس در اولین روز هفته

به گزارش صنعت نویس، در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل با رشد ۶۸ واحدی همراه شد، امروز بیشتر سهم‌ها در گروه خودرو با روند افزایشی در قیمت پایانی مواجه شدند اما گروه استخراج کانه‌های فلزی روند معکوس را تجربه کرد.

امروز شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای بازشدن معاملات روند صعودی را در پیش گرفت و در میانه دادوستدها به رقم ۹۱ هزار و ۲۰۹ رسید، اما پس از آن با مقداری کاهش روبه‌رو شد و در نهایت با ۶۸ واحد رشد نسبت به روز گذشته در تراز ۹۱ هزار و ۱۶۰ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل هم وزن در این روز ۲۶ واحد رشد کرد. شاخص آزاد شناور نیز با ۱۱۹ واحد افزایش به رقم ۹۸ هزار و ۷۵۵ رسید و شاخص بازار اول و دوم هر یک ۳۸ و ۱۹۸ واحد رشد کردند.

فولاد مبارکه اصفهان، دادگستر عصر نوین و ایران خودرو امروز بیشترین تاثیر مثبت را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند اما ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادرملو و پالایش نفت تهران دماسنج بازار را به سمت پایین هدایت کردند.

در دادوستدهای امروز تهران حدودا نیمی از نمادهای فلزی روند رو به افزایش در قیمت پایانی را تجربه کردند، در این گروه ۱۶۳ میلیون سهم به ارزش به ارزش ۳۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

در گروه خودرو اما امروز اکثریت نمادها روند افزایشی در قیمت پایانی را تجربه کردند. در این گروه ۲۲۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۶ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

اما در گروه استخراج کانه‌های فلزی روند قیمت سهم‌ها عمدتا کاهشی بود؛ در این گروه ۳۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۷ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت. ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۷۲ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۷۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۲ هزار و ۴۴۷ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز ۲.۷ واحد رشد کرد و به رقم ۱۱۶ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۱۳۲ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به عدد ۲۹۵ میلیون سهم و اوراق مالی رسید. از جمله نمادهای تاثیرگذار در آیفکس می‌توان به فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی مارون و شرکت آهن و فولاد ارفع اشاره کرد.

منبع:میزان

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید