صرفه‌جویی ارزی ۵۸ میلیون یورویی در ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو از کاهش ارزبری ۵۸ میلیون یورویی در این گروه صنعتی با تولید انبوه ۴۳ قطعه و تامین هشت مورد از مواد اولیه از داخل کشور خبر داد.

فرشاد مقیمی در مراسم عقد تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان برای طراحی و تولید قطعات خودرو با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل شرکت ایران خودرو افزود: در میز نخست تعمیق ساخت داخل تاکنون ۲۴ قطعه به تولید انبوه رسیده که کاهش ارزبری ۳۷ میلیون یورویی را به دنبال داشته است.

وی بیان داشت: با برگزاری میز دوم ۱۲ قطعه به تولید انبوه رسید که کاهش ارزبری ۴۴ میلیون یورویی را به دنبال داشت و در میز سوم یک قطعه تاکنون به تولید انبوه رسیده که منجر به صرفه‌جویی ارزی ۴۶ میلیون یورویی شده است.

مقیمی بیان داشت: یکی از گلایه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، همکاری نکردن شرکت‌های سازنده با آنها است.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: در مراسم امروز یکی از اهداف اصلی، همراه کردن این دو گروه با یکدیگر است که می‌تواند منجر به توسعه دانش فنی، ارتقاء توان نوآوری، کاهش ارزبری و کاهش وابستگی به خارج شود.

وی یادآور شد: اکنون ۹ شرکت دانش‌بنیان صنایع دفاع با ایران خودرو همکاری می‌کند.

مقیمی بیان داشت: مهرماه امسال در جریان رویداد صندوق نوآوری و شکوفایی، قرارداد تولید انبوه شیر هیدرولیک فرمان خودرو به ارزش ۵۰ میلیارد تومان بین یک شرکت دانش بنیان و ایران‌خودرو منعقد شد.

این مقام مسوول در ادامه به ایجاد فن بازار در صنعت قطعه سازی خودرو اشاره کرد و اهداف آن را به هم رسانی عرضه و تقاضا و ایجاد بازار فناوری، جریان سازی فناوری، هدفمند سازی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در راستای نیازهای صنعت خودرو و ایجاد قطب‌های فناوری محصول در مجاورت های صنعتی قطعات و مجموعه های خودرو عنوان کرد.

وی به رونمایی از سمند جدید پایه گازسوز این شرکت که طراحی مخزن گاز آن در کف خودرو انجام شده اشاره کرد که پیمایشی به اندازه ۴۰۰ کیلومتر در هر بار سوختگیری را خواهد داشت.

مدیر عامل ایران خودرو از انعقاد قرارداد ۲۶۵ میلیارد تومانی این گروه صنعتی با شرکت های دانش بنیان خبر داد که این قراردادها در حوزه لامپ های هالوژن، سنسورهای دنده عقب، ساچمه بلبرینگ، شیر هیدرولیک فرمان و ماژول میل سوپاپ سرسیلندر منعقد شده است.
ایرنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید