صادرات ۷ قلم کالا ممنوع شد

روابط عمومی وزارت صمت اعلام کرد: صادرات ۷ قلم کالا از جمله مرغ زنده و گوشت مرغ و همچنین انواع لاستیک سبک و سنگین تا اطلاع ثانوی و در راستای تنظیم بازار داخلی ممنوع شد.
صادرات ۷ قلم کالا ممنوع شد

به گزارش صنعت نویس، علی اکبر شادمانی مدیر دفتر صادرات گمرک در بخشنامه ای اجرایی به گمرکات کشور اعلام کرد: پیرو ممنوعیت ها و محدودیت های ابلاغ شده وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام می دارد صادرات هفت عنوان کالای مندرج در نامه با هدف تنظیم بازار داخلی تا اطلاع ثانوی ممنوع است؛ بدیهی است فهرست کدهای طبقه بندی مرتبط با هریک از موارد ذکر شده پس از اعلام از سوی کارگروه تنظیم بازار ابلاغ خواهد شد.

براین اساس صادرات انواع دفترچه مشق و حسابداری، شکر خام و شکر سفید، جوال و کیسه برای بسته بندی، انواع پودرهای مشتقات شیر، آب پنیر، کازلین، انواع لاستیک سبک و سنگین و مرغ زنده و گوشت مرغ تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت روز ۱۹ شهریور ماه در نامه ای به رییس کل گمرک خواستار ممنوعیت صادرات این هفت قلم کالا شده بود.

در نامه شریعتمداری به عسگری آمده بود که صادرات این کالاها مشمول ارز ۴۲ هزار ریالی است. در این نامه آمده بود: از آنجایی که خروج گسترده تمام کالاهای تولید داخل از جمله انواع محصولات کشاورزی، باغی، زراعی و صنایع تبدیلی(فله و بسته بندی به طور مثال گوجه فرنگی و رب گوجه و ...) موجب برهم خوردن عرضه و تقاضا و افزایش غیرمتعارف نرخ ها شده است، ضروری است در مورد تمامی کالاهای تولید داخل که صادرات آنها برای بهره مندی از مابه التفاوت نرخ ارز توجیه پذیر است، با اخذ قیمت جهانی روز، مابه التفاوت نرخ بازار ارز ثانویه با ارز بازار آزاد به عنوان عوارض صادراتی دریافت کنند. فرود عسگری این بخشنامه اجرایی را روز ۲۱ شهریورماه به گمرکات اجرایی کشور برای اجرا ابلاغ کرده است.

 

AndroidOnlineNewsImage_7.png

 

منبع:خبرآنلاین

افزودن نظر جدید