صادرات ۴۵۰ هزار تنی لبنیات در کشور

رییس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد گفت: امسال افزون بر ۴۵۰ هزار تن انواع فرآورده‌های لبنی صادارت می‌شود.

به گزارش صدا و سیما، محمدرضا ملاصالحی افزود: وزارت جهاد کشاورزی همواره در بحث تأمین پروتئین حیوانی در مقاطع میان مدت و درازمدت به دو نکته اساسی (ارتقای سطح بهره وری و ترویج تفکر تولید صادرات محور) تاکید جدی داشته است.

وی در ادامه با اعلام اینکه ایران خود یک بازار بزرگی برای مصرف فرآورده‌های پروتئین حیوانی به شمار می‌رود، اظهار داشت: اگر محصولات دامی با هدف کیفیت صادراتی تولید شود هم برای بازار داخلی مناسب است و هم امکان حضور پر رنگ تولید کنندگان داخلی را در بازارهای جهانی فراهم می‌کند.

رییس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی گفت: ایران در بخش فرآورده‌های لبنی حضور خوبی در بازار کشورهای همجوار به ویژه روسیه و خاور دور دارد و امید می‌رود این تلاش‌ها روز به روز گسترش پیدا کند.

وی همچنین افزود: جمهوری اسلامی در دو دهه گذشته از جمله واردکنندگان عمده مواد لبنی، گوشت مرغ و گوشت قرمز در دنیا بود.

ملاصالحی تصریح کرد: خوشبختانه ایران امروز با توجه به سرمایه گذاری‌های صورت گرفته و تلاش وافر متخصصان داخلی در زمره صادرکنندگان گوشت مرغ، لبنیات و غیره در جهان قرار دارد.

وی گفت : امسال افزون بر ۴۵۰ هزار تن انواع فرآورده‌های لبنی از ایران به مقصد بازارهای بین المللی روی ریل صادرات قرار گرفته است.

رییس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی افزود: محصولات دامی ایران به لحاظ کمیت و کیفیت از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و به سمت تحولی رو به جلو در حال حرکت است.

وی تاکید کرد : نگاه صادراتی به تولید کمک خواهد کرد به اینکه کیفیت به نحوی ارتقا یابد که هم برای بازار داخلی و هم بازار صادراتی ارزشمند باشد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید