صادرات نفت به ۲.۸ میلیون بشکه رسید

معاون وزیر نفت از فروش به طور متوسط روزانه ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار بشکه نفت و میعانات گازی در آذر ماه امسال خبر داد و گفت: در ۹ ماهه نخست امسال حدود ۲۹ میلیارد دلار نفت صادر شده است.

به گزارش مهر به نقل از وزارت نفت، امیرحسین زمانی نیا درباره آخرین وضعیت صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران، گفت: متوسط صادرات روزانه نفت خام و میعانات گازی ایران در ۹ ماهه ابتدای امسال حدود ٢ میلیون و ٥٧٠ هزار بشکه در روز بوده است.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با اعلام اینکه حجم صادرات نفت و میعانات گازی ایران آذر ماه امسال (دسامبر ٢٠١٦) به بیش از ٢ میلیون و ٨٣٠ هزار بشکه در روز رسیده است، تصریح کرد: به عبارت دیگر صادرات نفت خام و میعانات گازی کشور در مقایسه با دوره تحریم به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در طول حدود یک‌سال گذشته و با لغو تحریم‌ها پول حاصل از صادرات نفت ایران به طور مرتب دریافت و به خزانه دولت واریز شده است، اظهار داشت: درآمد نفتی کشور در ۹ ماهه امسال حدود ٢٩ میلیارد دلار بوده که با توجه به توافق اوپکی‌ها در وین، درآمد نفتی در ادامه امسال افزایش بیشتری می‌یابد.

زمانی‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر تمامی تحریم‌های مربوط به نفتکش‌ها از جمله  بیمه، پرچم، کلاس، رده بندی لغو شده و محدودیتی وجود ندارد، بیان کرد: هم اکنون نفتکش‌های ایرانی مشکلی برای استفاده از پرچم کشورهای مختلف ندارند و خرید قطعات و تجهیزات چه در داخل و چه در خارج از کشور با سهولت و هزینه‌های کمتر انجام می‌شود.

وی با اشاره به آزادسازی تجهیزات توقیف شده ایران در شرکت‌های مختلف از جمله زیمنس آلمان، خاطرنشان کرد: هم اکنون خرید تجهیزات نه تنها از تولیدکنندگان اصلی خریداری می‌شود بلکه هزینه خرید تجهیزات بسیار کمتر شده است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید