صادرات سه تن ماهی خوراکی به قطر

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: گواهی بهداشتی دامپزشکی 2محموله ماهی خوراکی تازه به وزن سه تن به کشور قطر از طریق گمرک بندر بوالخیر این استان صادر شد.

محمد مهدی سیمرونی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این اقدام در پی تحولات اخیر منطقه خلیج فارس و تحریم کشور قطر توسط برخی کشورهای عربی و تقاضای کشور قطر برای واردات محصولات غذایی از ایران، انجام شده است.
وی اضافه کرد: محموله های ماهی تازه خوراکی یاد شده پس از انجام بازرسی های ظاهری (ارگانولپتیکی)، نمونه برداری و آزمایش های لازم و تائید سلامت محصول با صدور گواهی بهداشتی بین المللی به کشور قطر صادر شد.
سیمرونی اظهار کرد: همچنین صادرات ماهی تازه خوراکی کشور به دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله کویت و امارات متحده عربی نیز انجام شده است.
وی یادآور شد: بر اساس اتفاق های اخیر منطقه به نظر می رسد صادرات محصولات آبزی و بویژه ماهی تازه به کشور قطر افزایش می یابد.
سیمرونی یادآور شد: در این زمینه اداره کل دامپزشکی استان بوشهر آمادگی لازم دارد تا با انجام روند بهداشتی - قرنطینه ای و صدور گواهی بهداشتی بین المللی روند صادرات برای تضمین سلامت و کیفیت فرآورده های خام دامی را تامین کند.
وی بیان کرد: با تلاش و همت تولیدکنندگان حوزه دام و فرآورده های خام دامی و با توجه به پیشینه صادرات این گونه محصولات به کشور قطر در سالهای گذشته می توان شاهد افزایش صادرات انواع محصولات پروتئینی به این کشور باشیم.
بندر بوالخیر از توابع شهرستان تنگستان استان بوشهر است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید