شیب ملایم افزایش نرخ اجاره‌بها در تهران

بررسی بازار مسکن حاکی از آن است که نرخ اجاره مسکن در تهران در آستانه فصل جابجایی‌ها با یک "شیب ملایم" در حال افزایش است.

به گزارش صنعت نویس،با توجه به نزدیک شدن به فصل جابجایی‌ها نرخ‌ها بازار اجاره مسکن کشور با " یک شیب ملایم" در حال افزایش است. به‌عنوان نمونه مطابق بررسی‌های انجام شده نرخ اجاره‌بها در محدوده نظام‌آباد برای یک مترمربع واحد مسکونی ۹۴ هزار تومان است.

به‌عبارت دیگر اجاره ماهانه یک دستگاه آپارتمان ۱۰۰ مترمربعی در این محله ۹.۴ میلیون تومان است. در سبلان متوسط اجاره یک مترمربع واحد مسکونی ۹۷ هزار تومان است، یعنی ۹.۷ میلیون تومان اجاره ماهانه. در حکیمیه متوسط اجاره هر مترمربع آپارتمان ۱۲۰ هزار تومان است. به عبارت دیگر اجاره ماهانه یک واحد ۱۰۰ مترمربعی ۱۲ میلیون تومان است.

همچنین در نارمک اجاره هر مترمربع واحد مسکونی ۱۴۳ هزار تومان است. اجاره واحد ۱۰۰ متری در نارمک طی یکماه ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای مستأجر آب می‌خورد. اگر این مبلغ تبدیل شود؛ ۳۰۰ میلیون پول پیش و ماهانه ۴.۳ میلیون تومان اجاره واحد مسکونی ۱۰۰ مترمربعی خواهد شد.

در هروی اجاره هر مترمربع ۲۰۸ هزار تومان و اجاره یک واحد ۱۰۰ متری ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. یک مستأجر توانمند به لحاظ مالی ۶۰۰ میلیون پول پیش و ماهانه ۸۰۰ هزار تومان اجاره باید برای این واحد پرداخت کند.

در سوهانک اجاره یک مترمربع واحد مسکونی ۱۰۰ متری ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اتس. به عبارت دیگر رهن این واحد مسکونی ۶۰۰ میلیون با اجاره ماهانه ۱.۶ میلیون تومان است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی طی اردیبهشت ماه امسال نرخ اجاره بها در تهران و کل مناطق شهری در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۲.۶ و ۳۶.۳ درصد افزایش یافته است. افزایشی که در ماه جاری (خرداد ۱۴۰۰) با "یک شیب ملایم" تداوم داشته است.
تسنیم

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید