شاخص کل بورس سقوط کرد

در حالی که در هفته‌های گذشته نماگر بازار سرمایه ایران روز به روز شاهد رشد بود، در حال حاضر وارد مسیر اصلاحی شده به طوری که امروز شاخص کل ۳۷۶ واحد افت کرد و از کانال ۷۸ هزار واحدی پایین آمد.

شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار امروز - دوشنبه - از ابتدای باز شدن معاملات با شیب ملایم کاهش پیدا کرد و در انتها با ۳۷۶ واحد افت به رقم ۷۷ هزار و ۸۲۸ واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز امروز ۱۴ واحد افت کرد و در تراز ۱۴ هزار و ۴۴۷ واحدی ایستاد.  شاخص آزاد شناور نیز امروز ۴۶۳ واحد نسبت به روز گذشته پایین‌تر رفت و عدد ۷۸ هزار و ۱۴۰ واحد را تجربه کرد.

در سومین روز از معاملات این هفته شاخص بازار اول ۳۳۰ واحد کاهش یافت و به رقم ۵۵ هزار و ۵۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار دوم با ۴۲۷ واحد افت وارد کانال ۱۶۶ هزار و ۷۲۰ واحدی شد.

نماگر بازار سرمایه در حالی این روزها شاهد افت‌هایی است که از هفته پایانی تیر ماه گذشته به طور مداوم در حال صعود پی در پی بود به طوری که در این مدت شاخص کل بارها شاهد کانال شکنی پی در پی بود. 

تعدادی از فعالان بازار سرمایه ایران رشدهای پیاپی را ناشی از اخبار مثبت از جمله کاهش نرخ سود و تسهیلات بانکی می‌دانستند، همچنین خوشبینی‌ها به تغییرات در تیم مدیریت سازمان بورس در رشدهای این روزهای بازار سرمایه بی اثر نبود، اما شاخص تالار شیشه‌ای وارد مسیر اصلاحی شده است. 

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۹۰ میلیارد و ۹۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۱۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۷ هزار و ۵۴۱ نوبت داد و ستد بود.

نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع ملی مس ایران، پالایشگاه نفت بندرعباس و سایپا به ترتیب با ۷۰، ۴۹ و ۳۶ واحد تاثیر منفی در شاخص کل بیشترین اثر را در دماسنج بازار داشت. در میان اکثر نمادهای قرمز امروز نماد شرکت‌های ایران ترانسفو، بانک کارآفرین و سرمایه‌گذاری دارویی تامین سعی کردند نگذارند شاخص بیش از این افت کند.

نماد معاملاتی حق تقدم شرکت سرمایه‌گذاری سپه و شرکت شیمیایی پارس پامچال در معاملات امروز بازگشایی شدند.

آیفکس نیز امروز ۲.۸ واحد افت کرد و به رقم ۸۱۳.۵ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۱۵۱ میلیارد و ۳۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۳۸۹ میلیون و ۹۴۵ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۸ هزار و ۵۴۶ نوبت داد و ستد بود.

ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید