شاخص بورس سبز پوش به استقبال بهار رفت

سهامداران بیش از یک میلیارد و ۲۶۶ میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش ۴ هزار و ۶۳۸ میلیارد ریال در ۴۴ هزار نوبت معاملاتی دست به دست و همه هفت شاخص بورس تهران رشد قابل توجهی را ثبت کردند.

به گزارش صنعت نویس در داد و ستدهای آخرین روز سال ۹۵، شاخص کل بورس شاهد رشدی ۴۹۲ واحدی بود. به این ترتیب پرونده سال ۹۵ شاخص در رقم ۷۷هزار و ۲۳۰۰ بسته شد بازار سرمایه سبز پوش به استقبال سال جدید برود.

مهر به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار،سهامداران بیش از یک میلیارد و ۲۶۶ میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش ۴ هزار و ۶۳۸ میلیارد ریال در ۴۴ هزار نوبت معاملاتی دست به دست و همه هفت شاخص بورس تهران رشد قابل توجهی را ثبت کردند.

شاخص بازار اول در حالی ۳۷۹ واحد بالا رفت که شاخص بازار دوم نیز رشدی ۸۸۰ واحدی را به ثبت رساند.

نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، ارتباطات سیار، گل گهر، سرمایه گذاری غدیر و مپنا با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد این متغیر را رقم زدند. در مقابل نماد پالایش نفت اصفهان با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شد.

همچنین امروزگروه های خودرو، فلزات اساسی و فرآورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز در آخر روز معاملاتی هفته متعلق به نمادهای شیشه و گاز، معادن بافق، فرآوری مواد معدنی، باما، ملی سرب و روی، فیبر ایران و کالسیمین بود که بیشترین رشد قیمت را داشتند.

در مقابل نمادهای موتورسازان تراکتورسازی ایران، لیزینگ ایران، چرخشگر، سیمان کردستان، سرمایه گذاری البرز، تکنوتار و ایران ارقام با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

در معاملات آخرین شنبه سال سهامداران برای خرید سهام کالسیمین، اوراق صکوک مرابحه سایپا، اوراق مشارکت کارکنان نفت و اوراق مشارکت ملی نفت بیشترین تقاضا را ثبت کردند.

در مقابل گروهی دیگر برای خروج از سهام فولاد خراسان، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام توسعه صنایع بهشهر، اوراق صکوک مرابحه سایپا، اوراق صکوک ساخت توسعه ملی، سهام بانک کارآفرین و اوراق مشارکت کارکنان نفت بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات آخرین روز کاری امسال، ایران خودرو با معامله ۲۹۶ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و ارتباطات سیار با معامله یک هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید