سیاست های دست دوم برای خودرو

در حالی که گمان می رفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال حل مسئله خودروهای دپویی در گمرکات مناطق آزاد هستند، ظاهرا موضوع چیز دیگری بوده و پای ورود خودروهای کارکرده موجود در این مناطق به سرزمین اصلی در میان است.
سیاست های دست دوم برای خودرو

به گزارش خبرنگار صنعت نویس، طبق آنچه از مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی بر می آید، خودروهای موجود در مناطق آزاد به جز آمریکایی ها، می توانند با پرداخت سود بازرگانی و عوارض مربوطه, وارد سرزمین اصلی شوند. هدف مجلسی ها از این مصوبه گویا تنظیم بازار خودرو است، چه آنکه با وجود روند کاهشی قیمت ها، هنوز هم خودروها چه داخلی و چه خارجی، نرخ هایی بالا دارند. مجلسی ها اما در حالی به دنبال تنظیم بازار از راه آزادسازی واردات خودرو از مناطق آزاد هستند که گفته می شود تنها امکان ورود 14 هزار دستگاه از این خودروها به سرزمین اصلی وجود دارد. برخی معتقدند مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مبنی بر آزادسازی ورود خودروهای کارکرده از مناطق آزاد، ممکن است سبب ایجاد رانت شود.
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، تنظیم بازار خودرو جدا از مسائلی مانند کنترل تورم و نرخ ارز، نیاز به عرضه مناسب دارد و در این مسیر بهتر است واردات خودرو از دیگر کشورها آزاد شود نه مناطق آزاد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید