سود ماهانه 25 میلیارد تومانی سایپا به مشتریان

سایپا در شرایطی توانست به واسطه برخی طرح های ویژه خود از جمله اتوخدمت، فروش خود را بهبود بخشیده و جذب نقدینگی کند، با این حال گفته می شود این شرکت سود گزافی معادل 25 میلیارد تومان بابت این طرح ها به مشتریان می پردازد.
سود ماهانه 25 میلیارد تومانی سایپا به مشتریان

به گزارش خبرنگار صنعت نویس،با ورود مهدی جمالی به سایپا به عنوان مدیری متخصص در امور مالی، دومین خودروساز بزرگ ایران روی به طرح های ویژه و خاص فروش آورد تا خود را گرداب مالی نجات دهد. یکی از مهم ترین این طرح ها، اتوخدمت نام داشت که برای اولین بار در سیستم فروش خودروسازی کشور جای گرفت و اتفاقا مشتریان نیز از آن استقبال کردند.

طبق این طرح،مشتریان می‌ توانستند با پرداخت بیشتر مبلغ خودروهای سایپا، اقدام به پیش خرید کرده و باقی پول را در زمان تحویل، به سایپا بپردازند. نکته ویژه این طرح اما پرداخت سود 28 درصدی از سوی سایپا به مشتریان بود، یعنی سودی بیش از سیستم بانکی.

این طرح که در 5 مدل طراحی شده بود، شامل تحویل 3 ماهه، 6 ماهه، 9 ماهه، یک‌ساله و دو ساله می‌شد و خریداران در هر زمان نسبت به انصراف از خرید خود اقدام می کردند، می‌توانستند تا همان روز از سود مشارکت 28 درصدی برخوردار شوند.

حالا با وجود استقبال از این طرح و جذب نقدینگی به سایپا، این شرکت اما مجبور است به طور متوسط ماهانه 25 میلیارد تومان سود به مشتریان بابت طرح های فروش ویژه اش به خصوص اتوخدمت، بپردازد. با توجه به آنکه سایپا طرح های ویژه اش از جمله اتوخدمت را از اواخر تابستان سال گذشته آغاز کرده، به نظر می رسد این شرکت تا به امروز چیزی بیش از 300 میلیارد تومان به مشتریان پرداخته است. 

انتهای پیام/

 

 

 

افزودن نظر جدید