سودهای بانکی علت رکود بازار سرمایه است

مشاور رئیس جمهوری گفت: با توجه به رقابت دو بازار پول و سرمایه، سودهای بانکی باعث شده بازار سرمایه از رونق بیفتد.
سودهای بانکی علت رکود بازار سرمایه است
 
به گزارش صنعت نويس،اکبر ترکان گفت: تنها فعالیت های آلوده اقتصادی می توانند با سودهای 28 درصد زنده مانده و تداوم یابند و گرنه کسب و کار تجاری یا صنعتی حداکثر 12 درصد سودآوری دارد.
 
وی بهره های بالای بانکی را علت شکست تولید خواند و گفت: اکنون کم خطر ترین راه حفظ سرمایه همین سودهای بانکی است که مالیات نیز به آن تعلق نمی گیرد.
 
مشاور رئیس جمهوری با اشاره به تاکید مسئولان کشور بر موضوع اشتغال و کارآفرینی تاکید کرد: راه حل اشتغالزایی این است که ظرفیت های خالی صنایعی که زیر توان واقعی تولید، فعالیت می کنند افزایش یابد.
 
ترکان گفت: عده ای از تولید کنندگان زیر 70 درصد توان خود و برخی نیز زیر 50 درصد ظرفیتشان فعالیت دارند که اگر اینها به ظرفیت واقعی تولید خود برسند نزدیکترین فضا برای اشتغال ایجاد می شود.
 
وی افزود: با توجه به اینکه ساختمان، فضا، آب و برق، زیرساختها و نیروهای متخصص در این واحدها موجود است بنابراین با رونق گرفتن تولید آنها، قدرت خرید مردم نیز بالا می رود.
 
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به برنامه دولت برای افزایش مناطق آزاد تجاری نیز گفت: پیشنهادهایی در مجلس برای افزایش مناطق آزاد تجاری وجود دارد و منتظر هستیم مجلس جدید آن را بررسی و اعلام نظر کند.
 
ميزان

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید