سوت قطار در کرمانشاه طنین انداز شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با اتمام عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن کرمانشاه، اولین قطار وارد ایستگاه و به این ترتیب غرب کشور به شبکه سراسری راه‌آهن متصل شد.
سوت قطار در کرمانشاه طنین انداز شد

به گزارش صنعت نویس به نقل از شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی با بیان این خبر گفت: با اتمام عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن کرمانشاه بخش دیگری از راه‌آهن غرب کشور تکمیل و دسترسی مردم این منطقه به شبکه راه‌آهن کشور تسهیل شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: به طور متوسط ماهانه در این محور ۲۵ کیلومتر ریل گذاری صورت گرفته است که این رقم در مرداد ماه تا کنون به ۱ کیلومتر در روز رسید و لازم به تاکید است که صد در صد ریل‌گذاری راه‌آهن کرمانشاه در دولت یازدهم صورت گرفته است.

خادمی با اشاره به هزار متر پل خاص در این مسیر افزود:‌ در این مسیر ۲۲ دستگاه پل خاص به طول یک هزار متر طراحی شده است، همچنین پنج دستگاه تونل به طول ۲ هزار متر، ۱۴ دستگاه گالری به طول هزار متر بخش دیگری از ابنیه فنی این مسیر است.

وی اولویت‌ بعدی راه‌آهن غرب کشور را کرمانشاه ـ اسلام‌آباد به طول ۱۰۵ کیلومتر دانست و عنوان کرد: این مسیر در ادامه به سمت ایلام حرکت خواهد کرد که امکان اتصال این استان به شبکه ریلی فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه با تأکید بر افزایش حجم ترانزیت کالا تا ۱۲ میلیون تن طی ۱۰ سال گفت: با تکمیل این محور از کرمانشاه تا مرز خسروی و افزایش ظرفیت جابه جایی کالا، حجم انتقال بار در این محور به ۱۲ میلیون تن کالا و حجم جابه‌جایی مسافر به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در سال می‌رسد.

خادمی در پایان این خط‌آهن را موجب اتصال ریلی استان‌های غرب کشور به تهران و شبکه راه‌آهن سراسری دانست و افزود:‌ این خط‌آهن امکان برقراری ارتباط بین ایران و کشور عراق را از طریق مرز خسروی فراهم می‌کند و همچنین اتصال راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران را به بندر لاذقیه و سپس آب‌های مدیترانه مسیر می‌کند.

منبع:خبرآنلاین

افزودن نظر جدید