در نشستی خبری عنوان شد

"سوئیچ" به دنبال شفافیت در معاملات خودرو

مدیرعامل "سوئیچ" در نشستی خبری گفت:سوئیچ به دنبال آن است که معاملات خودرو را در کشور شفاف کرده و واسطه ها را بین خریداران و فروشندگان حذف کند.
"سوئیچ" به دنبال شفافیت در معاملات خودرو

به گزارش خبرنگار صنعت نویس، مهدي كاشف مديرعامل سوييچ تاکید کرد:ميخواهيم با امكانات ديجيتال مشكلات موجود در حوزه خرید و فروش خودرو را برطرف كنيم. وی با بیان اینکه كاربران ميتوانند درخواست خود را چه در حوزه فروش و چه در بخش خرید، در سایت سوئیچ ثبت کنند، افزود: کاربران نهایتا تنها دو بار مراجعه حضوری خواهند داشت که یکی به حضور در دفترخانه برای ثبت سند مالکیت مربوط می شود و دیگری نیز زمانی است که خواهان بازدید از خودرو (برای خرید) باشند.

وی ادامه داد:کسی که قصد فروش خودرو خود را دارد، می تواند آن را در اختیار ما بگذارد تا هم از لحاظ فنی مورد بررسی قرار گیرد و هم از جنبه تعیین قیمت؛ سوئیچ پس از بررسی های لازم، سطح فنی و قیمت کارشناسی را تعیین می کند و همچنین با عکسبرداری از زوایای مختلف داخلی و خارجی خودرو، خریداران را از اصالت آن مطمئن می کند. کاشف افزود:پس از انجام تمامی این مراحل و در صورتی که خریدار مجاب به خرید خودرو موردنظر شد، اقدامات لازم برای ثبت سند و تحویل خودرو به خریدار مربوطه صورت می گیرد. وی تاکید کرد:ما خودرو معامله شده را با خودروبر حمل کرده و فک پلاک می کنیم تا خیال فروشنده از بابت پلاک خود راحت باشد. وی در ادامه نشست خبری با بیان اینکه سوئیچ می خواهد سبک خرید و فروش خودرو را در کشور تغییر دهد، گفت:ما سه نوع آگهی داریم که در مدل طلایی، طرف به سوئیچ اعتماد می کند و خودرو و سند آن را در اختیار ما می گذارد تا بررسی فنی و قیمتی لازم روی آن صورت گیرد و در نهایت، پس از قطعی شدن خریدار، اقدامات مربوط به ثبت در دفترخانه و فک پلاک و ... انجام می شود. ور در پاسخ به این پرسش که هزینه این مدل آگهی در سایت سوئیچ چقدر است، تاکید کرد:ما تنها هزینه کارشناسی را دریافت می کنیم و این هزینه در هر صورت متوجه شخص آگهی دهنده است نه خریدار. 

 اما ميثم شفيق رییس هیات مدیره سوئیچ نیز در نشست خبری امروز گفت:یکی از مشکلات بازار سنتي خريد و فروش خودرو، عدم شفافیت است و اینکه واسطه ها بین خریدار و فروشنده وجود دارند. وی افزود:فروشندگان خودرو می خواهند خیال شان بابت مسائلی مانند دریافت سریع و نقد پول خود و همچنین فک پلاک خودرو، راحت باشد؛ از آن سو خریداران نیز  می خواهند نسبت به قیمت خودرو و و اصالت آن از جنبه فنی و ظاهری، مطمئن شوند و سوئیچ به دنبال رفع این دغدغه ها است. شفيق با بیان اینکه سوئیچ مسوولیت اقدامات خود در حوزه کارشناسی فنی و قیمتی خودروها را بر عهده می گیرد، تاکید کرد:تعیین قیمت در کمیته خودرو سوئیچ انجام می شود. وی هزینه انجام کار کارشناسی روی خودروها را نیز یک درصد ارزش معامله اعلام کرد.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید