سه میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور

معاون سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: سه میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی طی 6 ماه نخست سال جاری در کشور مصوب شده است.
سه میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور

صنعت نویس: اکبر قهرمانی سال گذشته میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی و مصوب در کشور 6 میلیارد دلار بود که پیش بینی می شود امسال این رقم افزایش یابد.
وی ادامه داد: این میزان سرمایه گذاری به طور عمده از سوی سرمایه گذاران کشورهای اروپایی و آسیایی و در طرح های مختلف مصوب شده است.
قهرمانی تصریح کرد: در دوران پسابرجام شرایط سرمایه گذاری خارجی در کشور وضعیت مناسب تری یافته و موانع بانکی برای نقل و انتقالات ارزی تا حدودی مرتفع شده است.
وی در زمینه اقدام های دفتر سرمایه گذاری خارجی و کمک های اقتصادی و فنی ایران برای جذب سرمایه های خارجی در کشور اظهارکرد: این دفتر به دنبال تامین مالی خارجی به روش قرضی برای طرح های داخلی در دوره پسابرجام است و در این راستا اقداماتی برای تعامل با برخی کشورها در دست اجرا دارد.
قهرمانی، تامین یک میلیارد دلاری نیاز مالی طرح پتروشیمی لردگان و فولاد سفید دشت بروجن استان چهارمحال و بختیاری از منابع مالی خارجی را نمونه ای از این اقدام ها عنوان کرد.
وی تاکید کرد: به رغم مشکلات موجود به دلیل تحریم های چندین ساله و تاثیر این تحریم ها در روابط خارجی کشور، مذاکرات جدی با اعتبار دهنده های خارجی از کشورهای آسیایی نظیر ژاپن، چین، کره جنوبی و هند آغاز شده و کشور ما برای تجهیز و تامین مالی طرح ها در حال مذاکره با کشور ایتالیا و آلمان است.
وی افزود: با تامین اعتبار از سوی منابع خارجی، تمامی طرح های خصوصی و دولتی کشور از مزایای این اعتبارات بهره می برند.
معاون و کارشناس مسئول سرمایه گذاری خارجی، کارشناس خطوط اعتباری دفتر وام، مجامع و موسسات بین المللی و معاون نیروی انسانی سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک های اقتصادی و فنی ایران برای شرکت در کارگاه آموزشی روش های تامین مالی بین المللی به شهرکرد سفر کرده است.

ایرنا 

افزودن نظر جدید