سهم ۳۲ هزار میلیاردی نوسازی صنعت از بودجه

وزیر صنعت،‌معدن و تجارت گفت: مبلغ 32 هزار میلیارد ریال در بودجه 97 برای نوسازی صنایع کشور پیش‌بینی شده است.
سهم ۳۲ هزار میلیاردی نوسازی صنعت از بودجه

به گزارش صنعت نویس، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم آغاز به کار شبکه ایران کالا در صدا و سیما گفت: گاهی دلم می‌خواست که این گفتمان و فرهنگ‌سازی برای اقتصاد مقاومتی که در فرمایشات مقام معظم رهبری آمده است، پررنگ‌تر شود. آقای علی‌عسگری شما کار با ارزشی کردید و قدم در راهی نهادید که باید می‌گذاشتید.

وی گفت: صنعت ایران سیر صعودی و افول فراوانی در این مدت داشته است، ما در گذشته نه‌ چندان دور رشد منفی 10 درصد را داشتیم که برای ما ناخوشایند بود. خوشحال هستیم که با همت صنعتگران علی‌رغم فشارهای نظام سلطه توانستیم برخیزیم و همچنین روند رو به رشد صنعتی ما آغاز شد. هرچند که بر پیکره صنعت ما زخمی وجود دارد، اما شکوفایی نیز در این راستا است.

شریعتمداری اظهار کرد: 4700 واحد صنعتی در 10 ماه گذشته آغاز به کار کرده‌اند و در عرصه تولید رویش ما بهتر بوده است. ما با اینکه مشکلاتی در حوزه پیرامونی داریم، اما در حوزه صنعت شاهد واحدهای جدیدی بودیم که رشد داشته و نشان می‌دهد، فعالان اقتصادی نسبت به آینده خود امیدوار هستند. ما تلاش کردیم که با همراهی مجلس و نمایندگانی مانند آقای کاتب و حسن‌پور قدم‌های خوبی را در راه بودجه 97 برداریم.

شریعتمداری ادامه داد: یکی از اولویت‌های ما ضرورت نوسازی صنعتی است که برای حل آن تامین منابع مالی مهم است. 32 هزار میلیارد ریال در بودجه 97 برای نوسازی پیش‌بینی شده است. مشکل دیگر ما تقاضا است که در سال 92 و در شروع دولت جدید قدرت خرید ما به سال 82 بازگشته بود و در سال 96 نیز توانستیم مانند سال 91 شویم که باز هم عقب هستیم، اما روند رو به رشد هم داشته‌ایم.

شریعتمداری با اشاره عرصه به فضای مجازی بیان کرد: روند تبلیغات به صورت شتابنده‌ای به سمت فضای مجازی در حال حرکت است و عرصه شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها گسترش یافته است. با وجود روزنامه‌های آنلاین، گوگل و... همچنان تلویزیون به عنوان مهمترین مرکز تبلیغاتی جایگاه خود را دارد.

وی افزود: به دلیل اینکه تلویزیون می‌تواند با جذابیت‌های بصری، صوتی و چهره‌های مشهور باوری را برای مصرف کالاهای ایرانی میان مردم ایجاد کند. ما باید در شبکه ایران‌کالا فرهنگ مصرف و کالای ایرانی را بیشتر از تبلیغ یک برند خاص مورد توجه قرار دهیم. فرهنگ‌سازی از ایجاد یک برند خاص ایرانی بهتر است و امیدوارم اندیشه مسمومی که معتقد است کالای ایرانی بی‌کیفیت است، را از بین ببریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ما در عرصه تبلیغات ایرانی شبکه‌های گسترده‌ای را داریم و در حال حاضر شورای حمایت برندسازی را در وزارتخانه‌ها ایجاد کرده‌ایم. در آینده نزدیک استارتاپ‌ها در راس بالاترین ایجادکننده‌های درآمد و ثروت خواهند بود و سازمان صنایع کوچک در خدمت شبکه ایران‌کالا است تا بتوانیم این کار را توسعه دهیم.

حجتی: امیدوارم با کمک رسانه ملی به تولید بیشتر برسیم

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز دراین مراسم اظهار داشت: خوش‌بختانه کشور ما علی‌رغم همه محدودیت‌ها در منابع آب با همت تولیدکنندگان توانسته است، بخش عمده‌ای از نیاز کشور را تامین کند و 70 میلیارد دلار تولید محصولات غذایی ما است. با توجه به کمبود آب توانسته‌ایم روز به روز وابستگی محصولات غذایی‌مان را به خارج از کشور کاهش دهیم. با توجه به چگونگی تولیدات‌مان راهی نداریم و باید محصولات قابل عرضه ایجاد کنیم تا در زمان مناسب در بازارهای داخلی و جهانی آنها را ارائه دهیم. بنابراین بحث برند و معرفی کالا مطرح می‌شود و امیدواریم با کمک رسانه ملی بتوانیم به اهدافمان که تولید بیشتر است، برسیم.

منبع:فارس

افزودن نظر جدید