سناریوی "سایپا" در سال حمایت از کالای ایرانی

مدیرعامل سایپا اولویت های این گروه خودروسازی را در جهت تحقق شعار سال تنوع سبد محصول، فعالیت در زمینه تولید خودروهای جدید در دو حوزه اقتصادی و لوکس، جذب سرمایه های جدید از طریق تولید و رشد فروش خودرو در بازار و هدایت سرمایه های سازمان در مسیر ارتقای جایگاه تولید خودرو اعلام کرد.
سناریوی "سایپا" در سال حمایت از کالای ایرانی

به گزارش صنعت نویس، «محسن جهرودی» در نشست مدیران ارشد این گروه با اشاره به نامگذاری امسال به سال «حمایت از کالای ایرانی» افزود: این گروه خودروسازی قصد دارد از طریق صادرات خودرو به بازارهای خارجی بخش عمده نقدینگی ارزی مورد نیاز خود را در سال جاری تامین کند.
پارسال برخی محصولات گروه سایپا به بعضی کشورها از جمله جمهوری آذربایجان و گینه کوناکری صادر شد.
به گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، این مجموعه نیازمند جذب سرمایه های جدید از طریق رشد تولید و فروش است و باید در حوزه تغییر سهامداری، اصلاح سیاست های اقتصادی نادرست و استقرار خرد مالی، اقدامات جدی تری انجام شود.
وی، شفافیت را لازمه توسعه در سایپا برشمرد و خواستار استفاده صحیح از سرمایه های مالی سازمان و هدایت جریان نقدینگی در مسیر صحیح آن یعنی خطوط تولید شد.
جهرودی همچنین توصیه کرد که مدیران ارشد سایپا به دنبال رشد بهره وری در شرکت های این گروه و سودآوری و جلب رضایت سهامداران باشند و ارتقای جایگاه تولید، تامین قطعات و شناسایی بازارهای جدید را در کانون توجه قرار دهند.
مدیرعامل سایپا همچنین خواستار توجه جدی و رسیدگی به سرمایه های این گروه شد و مدیران را به تعیین تکلیف مطالبات و مشکلات اقتصادی برجای مانده از گذشته و پرهیز از انجام پروژه های مالی غیرضروری دعوت کرد.
وی توسعه سبد محصول، افزایش تولید خودرو، اصلاح مشکلات و آمادگی برای مواجهه با تهدیدهای اقتصادی بین المللی و سیاسی را از جمله مهم ترین اولویت های امسال سایپا عنوان کرد.
جهرودی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه این گروه نیروی انسانی توانمند و باتجربه است، از برنامه ریزی برای ارتقای جایگاه سایپا در صنعت و اقتصاد ایران خبر داد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 97 را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کرد و به دنبال آن دولت نیز در بخشنامه ای، همه دستگاه های دولتی را از خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند، منع کرد.
منبع:ایرنا

افزودن نظر جدید