سقوط ۲۰۰ واحدی داوجونز و جهش قیمت طلا با شیوع جهانی ویروس کرونا

مهر به نقل از سی ان بی سی نوشت: بازار سهام با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان با نگرانی از یک دوره طولانی کند شدن اقتصاد جهان، به شدت سقوط کردند و قیمت طلا بالا رفت.

با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان با نگرانی از یک دوره طولانی کند شدن اقتصاد جهان، بازار سهام به شدت سقوط کردند و قیمت طلا بالا رفت.

میانگین صنعتی داوجونز ۲۲۷.۵۷ واحد یا ۰.۸ درصد افت کرد و در ۲۸۹۹۲.۴۱ واحد بسته شد. این اولین بار از ۴ فوریه تا کنون است که داوجونز در زیر ۲۹ هزار واحد بسته می‌شود. اس‌اندپی ۵۰۰ با سقوط ۱.۱ درصدی مواجه شد و کامپوزیت نزدک ۱.۸ درصد از ارزش خود را از دست داد.

این بدترین عملکرد ۱ روزه داوجونز از ۷ فوریه تا کنون، بدترین عملکرد اس‌اندپی از ۳۱ ژانویه و بدترین عملکرد نزدک از ۲۷ ژانویه تا کنون است. با این عملکرد هر سه شاخص مهم آمریکا برای اولین بار در ۳ هفته اخیر با افت هفتگی مواجه شدند و بیش از ۱ درصد در هفته اخیر افت کردند.

اما نگرانی‌ها از شیوع جهانی سریع ویروس کرونا باعث شد سرمایه‌گذاران به سوی سرمایه‌های امن هجوم بیاورند و قیمت جهانی طلا ۱.۵ درصد جهش کند. با این جهش رکورد ۷ ساله جدیدی برای قیمت طلا ثبت شد.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا، اسپات‌گلد، ۱.۴۶ درصد جهش کرد و به ۱۶۴۳.۳۱۶ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا تا ۱۶۵۲.۱۰ دلار بالا رفت اما در انتهای معاملات روز جمعه در ۱۶۴۵.۹۰ دلار بسته شد که ۱.۵۶ درصد از روز گذشته بالاتر است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید