سردار جعفری: داعش هنوز هم یک تهدید است

فرمانده کل سپاه گفت: آنچه که دارد اعلام می‌شود، نابودی کامل و صد در صدی داعش نیست، بلکه نابودی حاکمیت داعش است.

سردار جعفری در ابتدای این نشست خبری ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت و از بین رفتن حاکمیت داعش اظهار داشت: هفته بسیج که مقاون با این پیروزی‌ها مبارک است و حقش بود که در آستانه هفته بسیج این پیروزی بزرگ رقم بخورد و اعلام شود که همین هم شد.

اهم اظهارات فرمانده سپاه به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

* یک سوم مردم ما عضو سازماندهی شده در بسیج هستند و آنهایی هم که عضو نیستند، روحیه بسیجی دارند و در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند؛ رویکرد بسیج به سمت خدمت گذاری مردم و حل معضلات حرکت می‌رود و با توجه به این رویکرد، مردم می توانند در بخش‌های مختلف بسیج ثبت نام کنند و فعالیت کنند.

*بسیج مظهر مقاومت ملت ایران و امت اسلامی در منطقه است و تمام این پیروزی‌های حاصل، حضور گسترده مردم و پشتوانه مردمی است که همان بسیج است، همه مردم بسیجی هستند یعنی اینکه هر کسی که از انقلاب اسلامی و مقاومت حمایت می‌کند، بسیجی است.

* پیروزی‌های بزرگی که در منطقه شاهدش هستیم، در واقع مدیون بسیج است؛ بسیجی که در ایران با فرمان امام شکل گرفت و اگر این بسیج شکل نگرفته بود، سرنوشت جنگ تحمیلی واقعا مشخص نبود. این مقاومت مردمی در ۸ سال دفاع مقدس باعث خیر و برکت زیادی شد و باعث الگوگیری مردم منطقه شد و حزب الله لبنان با همین الگو مقابل اسرائیل ایستاد و حزب الله امروز همان بسیج مردمی در لبنان است.

* اگر همین سازمان‌دهی مردمی و بسیج مردمی در سوریه نبود، امروز قطعا سوریه تجزیه شده بود و این پیروزی که امروز حاصل شده، حاصل همین حضور مردمی است. در عراق هم همینطور است، داعش می خواست یک دولت در عراق و سوریه شکل بدهد و بنام اسلام با انقلاب اسلامی و محور مقاومت مقابله کند که این موضوع با فرمان مرجعیت عراق، خنثی شد و امروز حشدالشعبی در عراق شکل گرفته و این پیروزی بزرگ در عراق نیز به دست آمده است.

* آنچه که دارد اعلام می شود، نابودی کامل و صد در صدی داعش نیست، بلکه نابودی حاکمیت داعش است. نابودی حاکمیت داعش و از بین رفتن کل داعش، دو موضوع مجزا هستند. داعش شهرهای را اشغال کرده و دولت اسلامی عراق و شام را می‌خواست تشکیل بدهد و این حاکمیت امروز از بین رفته است.

*داعش هنوز تهدید علیه کشورهای مسلمان و منطقه است و هوشیاری باید باشد. سپاه، در حوزه دفاعی و امنیتی آمادگی خوبی دارد و در عمل هم خوب نشان داده شده است.

*شکل گیری داعش یک پیامدهایی داشت که باعث ساماندهی امروزی جبهه مقاومت شد و شاید هرگز ما نمی‌توانستیم این حد از آمادگی را در جبهه مقاومت بدست آوریم بدون شکل گیری داعش.

* کمک های ما به جبهه مقاومت بنا به در خواست مردم و دولت‌های آنان صورت گرفته و یمن هم یک نمونه از آن است؛ امروز در یمن حاکمیت به دست انصارالله است و کمک های ایران در حد مستشاری و معنوی است که یمن بیشتر به آنها نیاز دارد و جمهوری اسلامی هم از این کمک ها دربغ نمی‌کند و این راه ادامه دارد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید