سبزیجات ۳۰ درصد گران شد

در هفته ابتدایی اسفندماه سبزی‌های تازه رکورد گرانی را در بین سایر کالاهای خوراکی شکست و تا ۳۰ درصد افزایش قیمت داشت.
سبزیجات ۳۰ درصد گران شد
به گزارش صنعت نویس به نقل از ایسنا، تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تحولات قیمتی کالاهای خوراکی در هفته منتهی به ششم اسفندماه، حاکی از رشد ۲۹.۴ درصدی قیمت سبزیجات نسبت به هفته ماقبل و همچنین افزایش ۳۶.۳ درصدی آن در مقایسه با هفته مشابه ماه قبل است. این در حالی است که میوه‌های تازه هم بعد از گروه سبزی‌ها بالاترین رشد قیمت را داشته و تا ۶.۱ درصد گران شد.
 
گوشت مرغ نیز تا ۳.۷ درصد در هفته اول اسفندماه افزایش قیمت داشته و تا هر کیلو ۷۴۱۰ تومان در سطح شهر ارائه شده است. گوشت قرمز حدود ۰.۸ درصد گران شد و هر کیلو گوشت گوسفند تا ۴۲ هزار و ۳۰۰ تومان و گوشت گاو و گوساله ۳۶ هزار و ۷۰۰ تومان در سطح شهر فروش رفته است.
 
در گروه لبنیات هم در مجموع کاهش ۰.۳ درصدی قیمت ثبت شده و کره پاستوریزه تا ۳.۷ درصد ارزان شد. قیمت سایر اقلام گروه ثابت باقی مانده است. تخم‌مرغ ۶.۲ درصد افزایش قیمت داشته و شانه‌ای ۱۰ هزار و ۶۰۰ تا ۱۲۰۰۰ تومان فروش رفت.
 
برنج بسیار اندک رشد قیمت داشته و حدود ۰.۱ درصد گران شد. این در حالی است که بهای برنج داخلی درجه ۱، ۰.۳ درصد افزایش داشت اما قیمت برنج داخلی درجه ۲ کاهش ۰.۸ درصدی را پشت سر گذاشت. گروه حبوبات هم در مجموع ۰.۴ درصد گران شد.
 
قند و شکر که ۰.۹ درصد ارزان شده به همراه لبنیات، دو گروه کالاهای خوراکی را تشکیل می‌دهند که با کاهش قیمت همراه بوده‌اند. چای و روغن نباتی نیز تغییر قیمتی نداشتند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید