سامسونگ دست به دامن ال‌جی شد

پس از شکست مذاکرات برای بالابردن قیمت ال سی دی‌های شارپ به سامسونگ فاکسکان تایوان قرارداد معامله باکره ها را به هم زد.

به گزارش خبرآنلاین، بیش از 11 درصد از ال سی دی‌هایی که سامسونگ در بازار جهانی می‌فروشد را از شارپ ژاپن می‌گرفته است و حالا با خرید کمپانی شارپ توسط فاکسکان تایوان (اپل هم از دور دستی بر آتش دارد)، ظاهراً مذاکره برای بالا بردن قیمت ال سی دی‌ها به شکست انجامیده است.

البته طبق قرارداد قبلی شارپ باید 2 تا 3 میلیون ال سی دی 40 و 60 اینچی به سامسونگ تحویل دهد اما زین پس سامسونگ باید تقاضای بازار را مستقلاً پاسخ دهد، امری که دشوار می‌نماید!

رویترز در این باره نوشت سه کمپانی شارپ، فاکسکان و سامسونگ بر سر قیمت پنل های صادراتی به توافق نرسیدند و حالا سامسونگ دست به دامن ال جی برای پنل های ال سی دی خود شده است!{لینک} و حالا سالانه 2 تا 3 میلیون پنل را از هم‌وطن خود خواهد خرید نه از ژاپنی‌های مستقر در شهر ساکای!

فاکسکان یا Hon Hai Precision Industry Co Ltd بزرگ‌ترین اسبملر محصولات الکترونیکی دنیا در تایوان است که نیمی از آیفون‌های اپل را نیز تولید می‌کند و مدیران اپل روی آن اعمال قدرت می‌کنند.

شارپ برای 2018 خود فروش 10 میلیون تلویزیون را برنامه‌ریزی کرده است، هرچند تا پایان سال مالی خود منتهی به مارس 2016 بیش از 5.8 میلیون تلویزیون راهی بازارهای جهانی کرد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید