زیر سوال رفتن قرارداد وزارت راه برای خرید هواپیما

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از تفحص از چگونگی قرارداد وزارت راه با "ایرباس" و "بوئینگ" را که در مجلس کلید خورده است، تشریح کرد.
زیر سوال رفتن قرارداد وزارت راه برای خرید هواپیما

به گزارش صنعت نویس، محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عملکرد دولت در خرید چند فروند هواپیمای (ATR)، "بوئینگ" و "ایرباس" پس از توافق برجام، گفت: بر همین اساس، طرح تحقیق و تفحص از چگونگی قراردادهای وزارت راه و شهرسازی برای خرید این هواپیماها را در مجلس آغاز کردیم.

 

وی با اشاره به جزئیات طرح تحقیق و تفحص مجلس از نحوه خرید هواپیماهای (ATR)، "بوئینگ" و "ایرباس" پس از توافق هسته‌ای، افزود: در این تحقیق و تفحص قصد داریم موضوع نحوه پرداخت هزینه خرید، چگونگی مسدود کردن راه‌های بدعهدی طرف مقابل در صورت نقض برجام و نیز چگونگی انعقاد قرارداد با شرکت‌های هواپیماسازی را بررسی کنیم.

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: پس از اینکه تحقیق و تفحص از نحوه قرارداد وزارت راه و شهرسازی با شرکت‌های هواپیماسازی (ATR)، "بوئینگ" و "ایرباس" در صحن پارلمان تصویب شد، اعضای آن مشخص شدند. هیئتی متشکل از تحقیق و تفحص‌کنندگان تشکیل و گزارش نهایی آن ظرف 6 ماه آینده تکمیل و تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس می‌شود.

 

منبع: مشرق نیوز

 

 

افزودن نظر جدید