زنی که از آنفلوآنزای ۱۹۱۸ جان سالم به در برد اما مغلوب کرونا شد

یک زن ۱۰۵ ساله که از آنفلوآنزای ۱۹۱۸ و جنگ های جهانی جان سالم به در برده بود بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داد.

به گزارش صنعت نویس،این زن سالخورده "پریمتا جیاکوپینی" نام دارد و وقتی ۲ ساله بود، مادرش به خاطر ابتلا به آنفلوآنزای ۱۹۱۸ در ایالت "کنتیکت" آمریکا جان خود را از دست داد.

پریمتا در آن زمان و پس از مرگ مادرش به خانواده ای ایتالیایی سپرده شد که در سال ۱۹۲۹ به ایتالیا نقل مکان کردند.

"دورن"، دختر پریمتا که اکنون ۶۱ سال دارد از سختی هایی که مادرش در طول زندگی و به خصوص در دوران جوانی کشیده و ناچار شده بود دوباره به آمریکا بازگردد، می گوید.

پریمتا پس از بازگشت به آمریکا ازدواج کرد و در سال ۱۹۶۰، "دورن" را به دنیا آورد. دورن در بدو تولد مبتلا به "اسپینا بیفیدا" بود، یک نقص مادرزادی که مانع از رشد کامل نخاع می شود. پریمتا زندگی خود را وقف نگهداری از دخترش و حمایت از حقوق و مشکلات مرتبط با از کار افتادگی وی کرد.

دورن می گوید: مادرم به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شده بود با این حال در اوایل سپتامبر سال جاری (۲۰۲۱)، متوجه سرفه های او شدم.

گزارش ها حاکیست که پرستار خانگی آنها، ویروس کرونا از شوهرش که به جشن عروسی رفته بود، گرفته و پس از ملاقات با پریمتا به او منتقل کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از وِب ام دی، پس از دو روز، این زن به بخش بیماران اورژانسی فرستاده شد و سطح اکسیژن او بعد از یک هفته کاهش یافت و در ۱۶ سپتامبر سال جاری بر اثر ذات الریه ناشی از کرونا جان خود را از دست داد.

آنفلوآنزای ۱۹۱۸ یک بیماری همه گیر بوده که طی آن حدود ۶۷۵ هزار آمریکایی جان خود را از دست دادند با این حال تعداد موارد فوتی بیماری کووید ۱۹ در ماه گذشته در آمریکا از قربانیان این آنفلوآنزا نیز فراتر رفته و از ۷۰۰ هزار فوتی گذشته است.
منبع:ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید