زنگنه: قیمت نفت در محدوده ٥٤ تا ٥٥ دلار محکم می‎ایستد

وزیر نفت با بیان این که توافق کشورهای عضو و غیر عضو اوپک برای سلامت بازار و ایجاد توازن میان عرضه و تقاضای نفت بوده است، گفت: قیمت نفت در محدوده ٥٤ تا ٥٥ دلار محکم می‎ایستد.
زنگنه: قیمت نفت در محدوده ٥٤ تا ٥٥ دلار محکم می‎ایستد
صنعت نويس: بیژن زنگنه صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره این که روند افزایش قیمت نفت که پس از نشست 171 اوپک آغاز شده است تا چه زمانی ادامه خواهد یافت، اظهار کرد:  قیمت نفت در بازار قابل پیش بینی نیست اما به نظر می رسد قیمت‎ها در سطح ۵۰ تا ۵۵ دلار به ازای هر بشکه نفت محکم بایستد.
 وی با بیان این‌که همه نشانه‎ها حاکی از قیمت‌های رو به بالا در بازار نفت است، گفت: روند افزایشی قیمت نفت در حالی آغاز شده است که هنوز یک بشکه نفت از بازار کم نشده و قرار است از ابتدای ژانویه ۲۰۱۷ میلادی کاهش تولید نفت کشورها آغاز شود.مهمتر از اعداد و ارقام، توافق کشورهای عضو و غیر عضو اوپک برای سلامت بازار و ایجاد توازن میان عرضه و تقاضای نفت بوده که بازار هم این اقدام را باور کرده است. این خواست و اراده واقعی وجود دارد و خیلی مهم است.
 
فروش ١٠٠ هزار بشکه نفت به روس‌ها
وزیر نفت در ادامه  درمورد این که قرارداد فروش نفت ایران به روسیه چه زمانی نافذ می شود، توضیح داد: قرار است مذاکرات در این زمینه امروز ادامه یابد؛ ما آماده ایم همین امروز این تفاهم نامه را امضا کنیم.
زنگنه در پاسخ به این سوال که  آیا سقف فروش نفت به روس‎ها همان ٢٠٠ هزار بشکه در روز است، گفت: ١٠٠ هزار بشکه در روز است، امروز در دیدار با آقای نواک این موضوع مطرح شده است و امیدواریم ظرف یک تا دو روز آینده توافق نهایی برای فروش این مقدار نفت به روسیه انجام شود. در صورت توافق نصف مبلغ فروش نفت به روسیه از طریق دریافت خدمات فنی و مهندسی و بقیه به صورت نقدی انجام می شود.
وی همکاری ایران با شرکت‌های نفتی روس و چینی را  یکی از سیاست‌های راهبردی صنعت نفت در دوران پسابرجام دانست و گفت: ایران به دنبال متنوع کردن طرف‌های خود برای توسعه میدان‌هاست و شرکت‌ها باید برای توسعه میدان‌ها پس از ارائه پیشنهاد فنی، پیشنهاد مالی خود را ارائه کنند.
 مناقصه آزادگان به زودی برگزار می شود
وزیر نفت در ادامه در باره این که نخستین مناقصه نفتی ایران چه زمانی برگزار می شود، اظهار کرد:  مناقصه آزادگان با تعداد محدودی از شرکت‌ها به زودی برگزار می شود.تاکنون شرکت‌های متعدد اروپایی و آسیایی برای توسعه این میدان پیشنهاد خود را ارائه داده‎اند.
زنگنه درباره این که آیا کنسرسیومی برای توسعه میدان آزادگان تشکیل می شود، گفت: ایجاد کنسرسیوم برای توسعه میدان‌های نفت و گاز بلامانع است و شرکت‌های خارجی باید دارای شریک ایرانی باشند.
ايسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید