زنگنه به حضور پررنگ زنان در وزارت نفت وعده داد

وزیر نفت با بیان این که برنامه وزارت نفت در دولت دوازدهم ادامه طرح ها و برنامه های جاری با روحیه جدید است، تاکید کرد: در این دوره نقش جوانان و بانوان در صنعت نفت بیشتر خواهد شد و باید تجربه‌های پیشکسوتان به نسل جوان منتقل شود.
زنگنه به حضور پررنگ زنان در وزارت نفت وعده داد

به گزارش صنعت نویس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، بیژن زنگنه، شامگاه چهارشنبه (یکم شهریورماه) در نشست هم‌اندیشی با مدیران ارشد مناطق نفتخیز جنوب با تبریک فرارسیدن هفته دولت اظهار کرد: این سفر نخستین سفر کاری پس از رای اعتماد مجلس محترم شورای اسلامی و انتخاب اعضای هیئت دولت است که به مناسبت هفته دولت انجام شده و هدف آن بیان فعالیت ها و دستاوردهای دولت است.

وی با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر و نامگذاری هفته دولت گفت: آنچه شهیدان برای اعتلای ایران و جمهوری اسلامی انجام داده اند سبب زندگی امن ما و خواری و زبونی دشمنان شده است؛ جمهوری اسلامی ایران مصداق شجره طیبه و دشمنان شجره خبیثه هستند؛ امیداریم بتوانیم راه شهیدان رجایی و باهنر و شهید تندگویان را ادامه دهیم.

زنگنه با بیان این که برنامه وزارت نفت در دولت دوازدهم ادامه طرح ها و برنامه های امسال با روحیه جدید است، تاکید کرد: در این دوره نقش جوانان و بانوان در صنعت نفت بیشتر خواهد شد و باید تجربه های پیشکسوتان به نسل جوان منتقل شود.

وی گفت: جوانان دارای جسارت، ریسک پذیری و خلاقیت هستند و این ویژگی ها بسیار با اهمیت است.

وزیر نفت با اشاره به سیاست های دولت در حوزه نفت و گاز اظهار کرد: رئیس جمهوری محترم بر این تاکید دارند که نفت باید پیشران توسعه و تحرک اقتصاد کشور باشد که در مرحله اجرا بخش مهمی از آن مربوط به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که آن را انجام دهد.

زنگنه گفت: مسئله بیکاری جوانان معضل بزرگ کشور است که با افزایش فعالیت ها در بخش های مختلف صنعت نفت با استفاده از منابع داخلی و خارجی می توان فرصت‌های شغلی فراهم کرد. وی تاکید کرد: امضای قراردادهای جدید نفتی از نظر سیاسی، اقتصادی، فنی و امنیت ملی برای کشور مهم است و این قراردادها به چند روش در دست انجام است؛ برای بعضی از میدان ها نیز روش جدیدی دنبال می کنیم تا یک تحرکی در اقتصاد کشور ایجاد شود.

زنگنه گفت: مجلس با رای بالا اعتماد تاریخی به وزیر نفت داشته و این رأیی است که به شما داده شده است؛ نشانه این رای حمایت مجلس از وزارت نفت است.

وی تاکید کرد: تا کنون هر مجوزی از مجلس و دولت خواسته ایم به وزارت نفت اعطا شد لذا بهانه ای برای کار نکردن وجود ندارد و فقط باید کار کرد و توسعه داد و در دل مردم، جوانان و نسل آینده امید ایجاد کرد.

وزیر نفت ادامه داد: صنعت نفت جایی است که ظرفیت سرمایه گذاری دارد و در مقابل دیگر بخش‌ها جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاران دارد.
وی تاکید کرد: زمانی در عسلویه تحول ایجاد کردیم و اکنون باید در اینجا تحول ایجاد کنیم؛ در مناطق نفتخیز جنوب فضایی مناسب و تعاملی خوب با مسئولان استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای کار کردن وجود دارد.

وی در پایان از همراهی و تلاش های مجموعه کارکنان و مدیران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت های بهره بردار تابعه و دیگر شرکت‌های مستقر در استان خوزستان از جمله پخش و پالایش، پتروشیمی، بهداشت و درمان و گاز قدردانی کرد.

وزیر نفت پیش از این نشست نیز با مجریان طرح‌ها و پروژه های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب درباره پیشرفت طرح‌های پشتیبانی از تولید دیدار کرد.

منبع:خبرآنلاین

افزودن نظر جدید