زنگنه: «رگ سفید» را به‌موقع خاموش کردیم

وزیر نفت گفت: اکنون لایحه بودجه در مجلس است و باید مجلس درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی آن تصمیم بگیرد.

بیژن زنگنه وزیر نفت امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اینکه گفته می‌شود بیشتر از زمان اعلام شده برای مهار چاه رگ سفید زمان صرف شده گفت: مدت زمان مهار چاه بیشتر از زمان مطرح شده نبود و چاه رگ سفید در همان ۶۰روزی که اعلام کردیم خاموش شد.

وی افزود: شما برای خود زمانی خاصی اعلام می‌کنید تا بعد بگویید دولت توانایی کار ندارد و یک سری پهلوان پنبه را به عنوان قهرمان معرفی می‌کنید.

زنگنه با بیان اینکه با تلاش دوستان و همکاران در شرکت حفاری، خاموش کردن چاه را از دو مسیر هوایی و زمینی برنامه ریزی کردیم عنوان کرد: علیرغم همه فشارها و آزارهایی که به همکارانمان رساندند، چاه خاموش شد. بیش از ده بار از بالا به چاه حمله شد اما موفقیتی به دست نیامد ولی همزمان، برای رسیدن به محل تغذیه چاه فوران کرده، چاهی حفر شد و دیروز به این محل تغذیه رسیدیم و بالاخره چاه مهار شد.

وی با اشاره به جانباختگان این حادثه به خانواده آنها تسلیت گفت و افزود: امیدوارم صداو سیما هم این کار را درست منعکس کرده باشد.

زنگنه درباره تعیین تکلیف حامل‌های انرژی در بودجه نیز گفت: اکنون لایحه بودجه در مجلس است و باید مجلس درباره آن تصمیم بگیرد. من هم شنیده‌ام که کمیسیون انرژی دیروز اعلام کرده است که بند افزایش قیمت حامل‌های انرژی را حذف می‌کند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید