زمزمه رفع ممنوعیت واردات خودرو با شرط و شروط

واردات خودرو دوماهی است که ممنوع شده و با توجه به قیمت دلار عملا شاید بسیاری از شرکت‌ها امکان واردات نیز نداشتند ولی شایعاتی از وزارت صنعت شنیده می‌شود که به زودی این ممنوعیت با شرایطی رفع خواهد شد.
زمزمه رفع ممنوعیت واردات خودرو با شرط و شروط

به گزارش صنعت نویس، واردات خودرو دوماهی است که ممنوع شده و با توجه به قیمت دلار عملا شاید بسیاری از شرکت‌ها امکان واردات نیز نداشتند ولی شایعاتی از وزارت صنعت شنیده می‌شود که به زودی این ممنوعیت با شرایطی رفع خواهد شد و شرکت‌های واردکننده می‌توانند با توجه به محدودیت‌هایی اقدام به واردات نمایند که شنیده‌ها از این رفع ممنوعیت در هفته آتی خبر می‌دهند.
 
واردات خودروهای خارجی در بحبوحه بحران ارزی کشور و صعود روزانه نرخ دلار ممنوع شد و از اواخر خردادماه بسیاری از شرکت‌های واردکننده موفق به ثبت سفارش نشدند و اندک سفارشات ثبت شده نیز با جنجال‌ها و حواشی عجیبی روبرو شد که عملا بسیاری از سفارشات و پیش خریدهای انجام شده توسط مردم را معلق نگه داشت.

مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه‌ای اعلام کرد که طبق بررسی‌های انجام شده و همچنین رایزنی‌هایی که با مسئولان رده بالای اقتصادی کشور انجام شده است، احتمالا به زودی سایت ثبت سفارش باز خواهد شد و شرکت‌های واردکننده می‌توانند سفارشات خود را ثبت کنند.

وی در ادامه افزود: طبق رایزنی‌های صورت گرفته معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده است که مجوز پیش فروش شرکت‌ها را با میزان پیش فروش انجام شده به مردم مقایسه و بررسی کنند و در صورت همخوانی این تعداد و کمبود شرکت‌های واردکننده برای تحویل خودرو به مردم، سایت ثبت سفارش برای ثبت این تعداد از این کمبود خودروها باز شده و واردات خودرو مشروط به شرایطی انجام شود.

 مجتبی خسروتاج در ادامه گفت: البته گفتنی است که به دلیل ممنوعیت واردات خودرو از مراجع بالاتر، می‌بایست رفع ممنوعیت نیز با نظر این مراجع انجام شود ولی هفته آینده تصمیم نهایی برای باز شدن سایت ثبت سفارش اتخاذ خواهد شد تکلیف نهایی واردات خودرو مشخص می‌شود.

گفتنی است که در صورت بازشدن سایت ثبت سفارش از هفته آینده باید شاهد کاهش شدید قیمت در بازار خودروهای خارجی باشیم که طبق گفته اهالی بازار این کاهش چیزی در حدود حداقل ۲۰ درصد خواهد بود.
 

منبع:‌ تجارت نیوز

 

افزودن نظر جدید