رییس جمهور برای قطب سوم خودرو شرط گذاشت

مشاور ارشد رئیس جمهور با اشاره به ایجاد قطب سوم خودروسازی در کشور گفت: ایجاد سومین مرکز خودروسازی کشور در منطقه آزاد چابهار مدتی مسکوت مانده بود تا پس از لغو تحریم ها بتوانیم با مشارکت خودروسازان معتبر آن ایجاد کنیم.
رییس جمهور برای قطب سوم خودرو شرط گذاشت

به گزارش صنعت نویس،مشاور ارشد رئیس جمهور با اشاره به ایجاد قطب سوم خودروسازی در کشور گفت: ایجاد سومین مرکز خودروسازی کشور در منطقه آزاد چابهار مدتی مسکوت مانده بود تا پس از لغو تحریم ها بتوانیم با مشارکت خودروسازان معتبر آن ایجاد کنیم.

اکبر ترکان با اشاره به این موضوع که ایجاد قطب سوم خودروسازی در چابهار منتفی نشده است، گفت: بحث ایجاد قطب سوم خودورسازی در دوره تحریم ها شکل گرفت از این رو شرکت‌هایی وارد مذاکره می‌شدند که دارای مشخصات مورد نظر ما برای تولید خودرو نبودند به همین خاطر چون می خواستیم بزرگان صنعت خودرو دنیا را در این کار شریک کنیم صبر کردیم تا تحریم ها لغو شود.

مشاور رئیس جمهور افزود: ما درحال حاضر به دنبال بهترین برندها برای سرمایه گذاری هستیم و قصد داریم با ایجاد قطب سوم خودروسازی هم رقیبی جدی برای دو خودروساز بزرگ کشور به وجود آوریم و هم اینکه الگویی جدید را در صنعت خودرو تجربه کنیم.

او افزود: رئیس جمهور برای ایجاد قطب سوم خودرو در چابهار دو شرط گذاشته‌اند، نخست آنکه 51 درصد قطعات تولیدی در آن کارخانه ساخت داخل باشد و دیگر هم 30 درصد از محصولات تولیدی به خارج از کشور صادر و در بازارهای رقابتی عرضه شود.

ترکان گفت: مطمئنا در قراردادی که با شریک تجاری مان برای ایجاد قطب سوم خواهیم بست این ملاحظات رئیس جمهوری را در نظر خواهیم گرفت تا محصولی در چابهار به تولید برسد که هم با حداکثر توان ساخت داخل تولید شده باشد و هم اینکه قابلیت صادراتی به سایر نقاط دنیا را داشته باشد.

منبع:اقتصادنیوز

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید