ریزش شاخص های بورس طبیعی است

یک کارشناس بازار سهام معتقد است: اگر دولت بتواند بدهی‌های خودرا به بانک‌ها پرداخت کند این امر باعث نزولی شدن نرخ سود خواهد که به نفع بازار سرمایه است. اما انتظارات برای اینکه بورس به صورت مداوم رشد کند، منطقی نیست.
ریزش شاخص های بورس طبیعی است

ولی نادی‌قمی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز ظهار کرد: بورس تهران پس از اجرای برجام مسیر رو به رشدی را آغاز کرد اما نباید  انتظار داشته باشیم بازار مرتبا صعودی عمل کند. نوسان جزو ذات بازار است.

این کارشناس بازارسرمایه با تاکید براینکه  در شرایط فعلی روند افت‌وخیز بازار طبیعی است، تصریح کرد: به رغم ریزش‌های اخیر شاخص معتقدم بازار در بلندمدت  مثبت است. زمانیکه شرایط بازار پایدار شود و برخی از واقعیت‌های اقتصادی در آن نمود پیدا کند، بازار با رشد مواجه می‌شود.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه نوین گفت: در حال حاضر با مشاهده تحلیل‌های فاندامنتال در بازار می‌توان متوجه شد که بعضی عوامل حرکت‌دهنده دراین بازار موجود است. برای مثال، میزان فروش نفت کشور در حال بالا رفتن است، همچنین به احتمال زیاد، روند صعودی قیمت نفت حفظ شود این امر اثر مثبت بر بازار سرمایه دارد که به نظرمی‌رسد بتدریج اثر خود را در بازار نشان دهد.

این کارشناس بازار سهام خاطرنشان کرد: اگر دولت بتواند بدهی‌های خودرا به بانک‌ها پرداخت کند این امر باعث نزولی شدن نرخ سود خواهد که به نفع بازار سرمایه است. اما انتظارات برای اینکه بورس به صورت مداوم رشد کند، منطقی نیست. باید صبور باشیم تا عوامل بنیادی اثر خود را در بازار نشان دهند  و دراینصورت می‌توان شاهد رشد 25درصدی بازدهی بازارسرمایهدر مقابل بازارهایرقیب باشیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا زمان مناسبی برای ورود به بازار سرمایه است، گفت: در حال حاضر بسیاری از صنایع موجود، هم به لحاظ شرایط بنیادی قوی هستند و هم از قیمت‌های خوبی برخوردارند. در این مقطع بازار با افت مواجه است فرصت خوبی برای ورود به این بازار است. 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید