رکورد سرعت آسانسور شکست

آسانسور ساخت شرکت "هیتاچی" با رسیدن به سرعت 76 کیلومتر بر ساعت، رکورد سریع‌ترین آسانسور جهان را به نام خود ثبت کرد.
رکورد سرعت آسانسور شکست

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، با افزایش طبقات آسمان‌خراش‌ها در جهان، رسیدن سریع به طبقات بالا یکی از مهمترین قابلیت‌های آنها محسوب می‌شود و شرکت‌های فعال در زمینه ساخت آسانسور تلاش می‌کنند به بیشترین سرعت ممکن در محصولات خود دست پیدا کنند.

در حال حاضر سریع‌ترین آسانسور جهان با سرعت 76 کیلومتر بر ساعت در "مرکز امور مالی CTF" در شهر "گوانگ‌ژوی" چین به بهره‌برداری رسیده ات و شرکت ژاپنی "هیتاچی"(Hitach) سازنده آن است.

در حال حاضر در این ساختمان دو آسانسور فوق سریع نصب شده است که به ترتیب 72 و 76 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته و سازندگان آنها در شرکت هیتاچی اعلام کرده‌اند امکان ارتقای عملکرد و سرعت آنها وجود دارد.

رکوردشکنی سریع ترین آسانسور جهان

"هیتاچی" برای رسیدن به این سرعت بالا از موتور مغناطیسی همزمان، طناب‌های فوق مستحکم و یک واحد کنترل محدود برای نیازهای موجود در سرعت بالا استفاده کرده است.

برای توقف این آسانسور که مهم‌تر از سرعت گرفتن آن است، از ترمزهای مقاوم در برابر حرارت استفاده شده که بتوانند در برابر دمای بالای حاصل از توقف‌های اضطراری مقاوم باشند.

نکته قابل توجه در فناوری‌های مورد استفاده در این آسانسور، استفاده از فناوری تنظیم فشارهوای کابین است تا از گرفتن گوش حاضران در کابین جلوگیری کند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید