رکود در بازار طلا و سکه

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به رکود حاکم بر بازار سکه و طلا در این روزها، گفت: بازار منتظر بهبود فضای کسب و کار است.

«محمد کشتی آرای» امروز (شنبه) در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا با اشاره به آخرین وضعیت بازار سکه و طلا افزود: قیمت اونس جهانی طلا در دو هفته گذشته در مجموع نزدیک به 42 دلار کاهش داشته است.

به گفته وی، این مساله منجر به کاهش قیمت انواع سکه و طلا در بازار شد، به طوری که در مجموع هر قطعه سکه بهار ازادی طرح جدید 120 هزار ریال افت قیمت داشت .
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: با توجه به همین مساله و همچنین رکود کلی حاکم بر بازار کشور، هم اینک معاملات سکه و طلا در حداقل خود بوده و بازار منتظر بهبود فضای کسب و کار است.
وی بیان داشت: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و کودتای نافرجام ترکیه در هفته های گذشته تاثیراتی بر بازار داشته اند که به پایان رسید، اما این روزها از آنجایی که طلا و سکه جزو کالاهای اصلی سبد خانوارها نیست، مردم اقبالی به خرید آنها نشان نمی دهند.
به گزارش ایرنا، امروز و براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر اونس طلا نیز با چهار سنت افزایش قیمت نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته، یک هزار و 323 دلار و 10 سنت قیمتگذاری شد.
همچنین تا لحظه انتشار این خبر، هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون و 830 هزار ریال، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم 10 میلیون و 857 هزار ریال، هر قطعه نیم سکه پنج میلیون و 440 هزار ریال و هر قطعه ربع سکه دو میلیون و 800 هزار ریال دادوستد شد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید