رکود در بازار خودرو

بررسی بازار خودروی پایتخت حاکی از ثبات نسبی قیمت‌ها در یک هفته گذشته است، تعداد معاملات روزانه در کمترین حد خود بوده و به‌جز متقاضیان واقعی و مصرف کننده، خریداری وجود ندارد.
رکود در بازار خودرو

به گزارش ایرنا، پایش بازار خودروی پایتخت حاکی از قیمت ۴۵.۵ میلیون تومانی پراید ۱۱۱، ۴۰.۵ تا ۴۱ میلیون تومانی پراید ۱۳۱، ۴۷.۵ میلیون تومانی تیبا صندوق‌دار، ۵۳ میلیون تومانی تیبا ۲ هاچ‌بک، ۷۲ میلیون تومانی سمند ال. ایکس، ۷۰.۵ میلیون تومانی پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس، ۷۴ میلیون تومانی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ساده، ۸۹ میلیون تومانی پژو پارس، ۱۰۲ میلیون تومانی دنا ساده، ۱۱۵ تا ۱۱۶ میلیون تومانی دنا پلاس بدون سقف و ۱۴۵ میلیون تومانی دنا پلاس با سقف است. «سعید موتمنی»‌ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، با رد ادعای افزایش قیمت سه میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۶ در روزهای گذشته، آن را شیطنت فضای مجازی توصیف کرد که با اعلام قیمت های دلخواه خود در برخی سایت‌ها، بار منفی به بازار تزریق می کنند و به دنبال بر هم زدن آن هستند. وی به ایرنا گفت: قیمت ها دست‌کم در یک هفته گذشته هیچ تغییری نداشته و ممکن است در برخی مدل های خودروها بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان نوسان قیمت، آن هم برای یکی دو ساعت در یک روز وجود داشته باشد.

موتمنی یادآور شد:‌ شرکت‌ها پیشتر در نوسانات ارزی نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کرده بودند و اگر اکنون که قیمت ارز پایین آمده و ثابت مانده نخواهند نسبت به کاهش قیمت ها اقدام کنند، تغییری در شرایط بازار نخواهیم داشت. به گزارش ایرنا، امروز هر دستگاه جک اس ۵ به ۲۵۵ میلیون تومان، جک اس ۳ به ۱۸۴ میلیون تومان، جک جی ۴ به ۱۳۹ تا ۱۴۰ میلیون تومان، هایما اس ۵ به ۲۳۹ تا ۲۴۰ میلیون تومان، هایما اس ۷ به ۲۶۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۰۸ به ۲۹۲ میلیون تومان و سراتو ۲۸۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند. همچنین در گروه مدیران خودرو همچنان اختلاف قیمت ۱۵ تا ۶۰ میلیون تومانی بین قیمت های بازاری و قیمت های شرکتی دیده می شود و محصولات این گروه زیر قیمت کارخانه در بازار به فروش می رسند. کارشناسان معتقدند در شرایط کنونی ثبات ارزی، اگر شرکت ها نسبت به افزایش عرضه اقدام کنند، کاهش بیشتر اختلاف قیمت بازار و کارخانه را شاهد خواهیم بود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید