رونمایی از کارنامه تیرماه چند سال اخیر بازار ارز

در تیر ماه سال گذشته ارزهای پرکاربرد دلار، پوند و یورو هرکدام به ترتیب ۱، ۱٫۴ و ۳ درصد افزایش قیمت داشته‌اند. دلار، پوند و یورو از ارزهای مهم و کاربردی در اقتصاد ایران هستند، این ارزها در تیر ماه چند سال اخیر چه روندی داشته‌اند؟
رونمایی از کارنامه تیرماه چند سال اخیر بازار ارز

به گزارش صنعت نویس، بر اساس آمارهای شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تهران قیمت ارزهای دلار، پوند و یورو در تیر ماه سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ با کاهش قیمت مواجه بوده در حالی که در تیرماه سال گذشته قیمت این ارزها با افزایش قیمت همراه بوده است.

قیمت دلار در بازار آزاد با ۲۱ درصد افزایش از ۳۱۱۰ تومان در پایان تیر ماه ۱۳۹۳ به ۳۷۸۰ تومان در پایان تیرماه سال ۱۳۹۶ رسید. قیمت دلار در بازار آزاد در تیرماه سال‌های ۱۳۹۲، ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ به ترتیب با کاهش ۲٫۶، ۱٫۸ و ۰٫۷ درصدی قیمت همراه بود و هر ساله از این کاهش قیمت کاسته می‌شد تا جایی که در تیر ماه سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ به ترتیب با ۱٫۲ و یک درصد افزایش قیمت همراه شد.

قیمت پوند در بازار آزاد در تیر ماه سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ به ترتیب با کاهش قیمت ۱٫۳، ۲٫۷ و ۷٫۶ درصدی همراه بود اما در تیرماه سال ۱۳۹۶ قیمت آزاد پوند روند صعودی در پیش گرفت و با ۱٫۴ درصد افزایش از ۴۸۴۰ تومان در اوایل تیر ماه به ۴۹۱۰ تومان در پایان تیر ماه رسید.

قیمت هر پوند در بازار آزاد از تیرماه ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ با هشت درصد کاهش قیمت همراه بود به طوری که قیمت آن از ۵۳۴۰ تومان در پایان تیر ماه سال ۱۳۹۳ به ۴۹۱۰ تومان در پایان تیر ماه سال ۱۳۹۶ رسید.

قیمت یورو در بازار ازاد در تیر ماه سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ با کاهش قیمت مواجه بود و طی تیر ماه پنج سال گذشته قیمت یورو تنها در تیر ماه سال گذشته افزایش قیمت داشته، به طوری که قیمت یورو در بازار آزاد با سه درصد رشد از حدود ۴۲۰۰ تومان در اوایل تیر ماه سال ۱۳۹۶ به ۴۴۰۰ تومان در اواخر تیر ماه این سال رسیده است.

قیمت یورو در بازار آزاد طی پنج سال گذشته با ۷٫۴ درصد افزایش قیمت از ۴۱۰۰ تومان در پایان تیر ماه ۱۳۹۲ به ۴۴۰۰ تومان در پایان تیر ماه سال ۱۳۹۶ رسیده است.

 

 

منبع:تجارت نیوز

افزودن نظر جدید