روند مثبت بورس کوتاه مدت است

یک مسئول سابق سازمان بورس روند مثبت بازار سهام را کوتاه مدت دانست و گفت: در صورتیکه تمهیدات لازم اندیشیده شود، روند کوتاه‌مدت بورس به بلندمدت تبدیل می‌شود، اما تا پایان سال با این شدت فعلی ادامه نخواهد داشت.
روند مثبت بورس کوتاه مدت است

به گزارش صنعت نویس،محمودرضا خواجه نصیر- مدیرعامل تامین سرمایه آرمان- در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به تحلیل وضعیت فعلی بازار سرمایه پرداخت و گفت: خوش‌بینی‌هایی که در تغییر شرایط اقتصادی و بهبود وضعیت سیاسی به وجود آمده است، فعالان بازار را تقویت کرده و باعث تقویت نقدینگی در بازار شده است.

وی روند فعلی بورس را کوتاه مدت دانست و گفت: تبدیل روند کوتاه مدت فعلی به روند بلند مدت به فاکتورهای زیادی مانند بحث های کلان اقتصادی همچون ورود نقدینگی از طریق سرمایه گذاران خارجی و افزایش نرخ ارز نیاز دارد.

مدیر سابق نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس افزود:شروع روند افزایشی بازار سرمایه با ورود جریانات نقدینگی بوده و ادامه آن به سایر بخش ها نیاز دارد که هنوز شواهد مشخصی در این خصوص به دست نیامده است علاوه بر اینکه به دلیل نزدیک شدن به ماه های پایانی سال ممکن است دولت با کسری بودجه مواجه شود و حقوقی های بازار نیز به دلیل نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و نیاز به نقدینگی نسبت به فروش سهم اقدام کنند.

وی بیان اینکه تغییر روند کوتاه مدت بورس و تبدیل آن به روند بلند مدت، به محرک‌های اقتصادی نیاز دارد، تصریح کرد:سرمایه‌گذاری افراد در بازار سرمایه با ریسک همراه است، اولین ریسک این است که آیا واقعا بعد از اجرای برجام امکان ورود نقدینگی از طریق سرمایه گذاران خارجی وجود دارد و دوم اینکه آیا قیمت ارز افزایش می یابد که اگر قیمت ارز رشد کند،روند کوتاه مدت بورس به روند بلند مدت تبدیل می شود که احتمال رشد آن کم نیست؛ بنابراین با افزایش نرخ ارز جنب و جوش ها افزایش یافته و و اثرات آن در 6 ماه ابتدای سال آینده نمایان می شود.

مدیر سابق نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس عنوان کرد:البته در حال حاضر فشارها بر روی دولت برای تغییر شرایط رکودی زیاد است و در صورتیکه این اتفاق رخ داده و دولت سیاست های انقباضی خود را تغییر دهد، می تواند به بهبود وضعیت صنایع مختلف در آینده منجر شود.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی شانس تبدیل شدن روند کوتاه مدت به روند بلند مدت زیاد نیست و کسانیکه در این مقطع وارد می شوند، نگاه کوتاه مدتی دارند، اما با این حال می توان به ادامه این روند امیدوار بود.

منبع:ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید