روندی افزایشی بهای نفت در بازار آسیا

بهای نفت‌خام امروز، در بازار آسیا با روندی افزایشی همراه بود.
روندی افزایشی بهای نفت در بازار آسیا

به گزارش صنعت نویس، بهای نفت روز جمعه در بازار آسیا افزایش یافت؛ اما، بهای نفت خام پایه آمریکا که روز پنج‌شنبه، برای نخستین بار از ماه دسامبر به زیر 50 دلار در هر بشکه سقوط کرد، همچنان زیر 50 دلار باقی ماند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسهدر معاملات الکترونیک صبح امروز بازار آسیا، هر بشکه نفت‌خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت/نفت خام پایه آمریکا) برای تحویل در ماه آوریل با 36 سنت افزایش، 49 دلار و 64 سنت معامله شد.

 

بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مه نیز 33 سنت افزایش یافت و به 52 دلار و 52 سنت رسید.

 

پس از سه ماه آرامش، بازار نفت ناگهان روز چهارشنبه با سقوط نزدیک به سه دلاری در هر بشکه مواجه شد و این روند، روز پنج‌شنبه نیز ادامه یافت.

 

عامل اصلی سقوط بهای نفت، وزارت انرژی آمریکا بود که چند هفته است از افزایش ذخایر نفت خام این کشور خبر می‌دهد و روز چهارشنبه با اعلام افزایش حدود هشت میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته -نگرانی‌ها را تشدید کرد

.

افزایش تولید نفت شیل آمریکا نیز که می تواند تأثیر توافقنامه‌های کاهش تولید را که ماه نوامبر توسط «سازمان کشورهای صادر کننده نفت» (اوپک) و دیگر کشورها به امضا رسید، از بین ببرد، دیگر عاملی است که سرمایه‌گذاران را نگران کرده است.

 

«پان جینگی»، تحلیل‌گر «آی جی مارکتس»، اعلام کرد: «کاهش ادامه‌دار بهای نفت نشان دهنده شکنندگی جو حاکم بر بازار نفت در مقابل عرضه بیش از حد است.» 

 

«کریگ ارلام» از «اوآندا» نیز اعلام کرد آستانه روانی بعدی برای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت 47 دلار و 35 سنت و برای نفت خام برنت 50 دلار در هر بشکه است.

 

این تحلیل‌گر افزود: «تولیدکنندگان نفت شاید در ماه‌های اخیر موفقیت کاهش تولید را تبریک گفتند اما با قیمت‌هایی که بار دیگر رو به کاهش گذشته است، گسترش این توافق بیشتر یک ضرورت به نظر می رسد تا یک گزینه.»

 

پنج‌شنبه در پایان معاملات بازار نیویورک، هر بشکه نفت خام وست تگزاس با یک دلار کاهش، 49 دلار و 28 سنت به فروش رفته بود.

 

در بازار لندن، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال 92 سنت کاهش، 52 دلار و 19 سنت معامله شده بود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید