روحانی از حکم حکومتی استفاده می‌کند؟

ماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس دهم گفت: روحانی مسایلی که باعث می‌شود وضعیت مردم سخت شود و فساد و بی عدالتی و بحران ها در کشور شکل گیرد، را تشریح کند و بگوید که چند درصد مقصر دولت است یا در مسایل دیگر، مانند تحریم ها و مسایل مهم در کشور، کالبد شکافی کند.

«قاسم میرزایی نکو»، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس دهم،در پاسخ به این سوال که "نماینده حق اظهارنظر وتصویب قوانین را دارد اما ایا نسبت به مسایلی که فراقوه ای است و به سطح عالی نظام برمی‌گردد می تواند ورود کند و به تنهایی تصمیم گیرنده باشد، گفت: مجلس در مصوباتی که قابل اجراست می تواند دولت را ملزم به اجرا کند و ضمانت اجرایی هم در این زمینه وجود دارد. چه بخواهیم چه نخواهیم مجلس انتخاب عده ای از مردم است و تصمیمات آن در قانون اساسی و شورای نگهبان تایید شده است و می تواند در قامت قوه مقننه، تصمیم گیرنده باشد. اما باید نمایندگان در نظر داشته باشند طرح هایی را که به تصویب می رسانند، چقدر مثمرثمر و قابل اجراست و منافع ملی را در بر می گیرد و می‌تواند، مشکلات و مسایل منطقه ای و بین المللی کشور را مرتفع کند این همان چیزی است که رییس جمهور در صحبت هایش به آن پرداخته است. چنین طرح هایی باید در جلسه سران قوا به مشورت گذاشته شود.

او ادامه داد: نکته حایز اهمیت این است که نمایندگان در صورت عدم اجرای طرح، برای دولت مجازات تعیین کرده اند، در مقطعی احمدی نژاد قوانین را اجرا نمی کرد و اتفاقی هم برایش نمی افتاد. لذا دولت یا باید به مصوبه تن دهد یا آن را اجرا نکند و "پی آن را به تن خود بمالد" و با پشتوانه ۲۴ میلیون رای که دارد کارها، استراتژی و برنامه هایش را دنبال کند.

میرزایی نکو در پاسخ به این سوال که به نظر شما دولت باید چه تصمیمی در برابر این مصوبه اتخاذ کند، گفت: به نظرم روحانی متوسل به رهبری خواهد شد و پیش بینی من این است که با اذن رهبری مطالب و مصالحی که دولت می خواهد، رقم می خورد.

نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس دهم در پاسخ به این سول که یعنی فکر می کنید که حکم حکومتی نتیجه را به نفع دولت رقم بزند، گفت: بله. به هر حال دولت باید پافشاری کند.

میرزایی نکو اضافه کرد: چنین مسایل فی البداهه در مجالس قبل تر هم سابقه داشته است. در زمان ترور شهید سلیمانی طرح سه فوریتی در مجلس مطرح شد. به هر حال حوادثی که در جامعه رخ می دهد، مثل ترور محسن فخری زاده، نمایندگان را وادار به پاسخ می کند و آنها هر پاسخی که به نظرشان می رسد را بیان می کنند البته ممکن است پاسخ در راستای مشکلات کشور نباشد. مطالب کسانی که به این طرح رأی دادند را که می شنوم، مطرح می کنند مقصودشان خروج از برجام نبوده اما مصوبه چنین چیزی را در بردارد. فکر می کنم بهترین راه این است که دولت این مصوبه را اجرا نکند زیرا اگر بخواهد اجرایی کند با معضلاتی روبرو خواهد شد که بهتر است، این معضلات و مشکلات را با مردم درمیان بگذارد؛ روحانی دیگر سکوت نکند.

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم در رابطه با اظهارات برخی کارشناسان مبنی بر اینکه طرحی که در جهت منافع ملی است بیشتر نتیجه عکس خواهد داد، گفت: استراتژی که در طرح وجود دارد، برگشت به رایزنی های قبل از برجام است، یعنی زمانی که احمدی نژاد گفت هر چقدر دلتان می خواهد، قطعنامه بنویسید تا قطع نامه دانتان پاره شود! اما چگونه شد که همه مسئولین کشور از بالا تا پایین در برابر برجام متحد شدند و آن را به نتیجه رساندند و گفتند باید از تحریم های سازمان ملل بیرون بیاییم و به سمت حل و فصل مسایل برویم، ۵-۶ سال در این زمینه تلاش صورت گرفت. اگر قرار است که به سمت مسایل سخت و شرایط سخت تر برویم که گل و بلبل دیگری به وجود می آید، اگر با این شرایط جلو برویم و دوباره به تحریم های سازمان ملل برگردیم قطع به یقین وضعیت کشور بحرانی تر و مشکلات بیشتر می شود. تصمیم عده کمی جامعیت ندارد و باید همه ارکان نظام به جمع بندی برسند مثل کاری که در برجام صورت گرفت، حتی اگر تصمیم خروج از برجام باشد.

او در رابطه با صحبت های رییس جمهور که گفتند خود شخص رییس جمهور است که خط مشی را تعیین می کند، اظهار کرد: روحانی به عنوان رییس جمهوری که ۲۴ میلیون رای دارد مقداری برای شکستن سکوتش دیر شده، در زمانی که باید روی این مسایل تاکید نشد. مهم ترین وعده روحانی رفع حصر بود که اتفاقی نیفتاد اما با توجه به اینکه مجلس راه تقابل و تخریب را در برگرفته است بهتر است که روحانی سکوت خود را کنار بگذارد زیرا دراین صورت، منافع ملی کشور خدشه دار می شود.

میرزایی نکو در پایان افزود: مجلس و دلواپسان با تصمیمات و برنامه هایی که دارند می‌خواهند امادگی لازم را برای انتخابات داشته باشند. امیدوارم دعایمان مستجاب شود و روحانی سکوت را کنار بگذارد. روحانی مسایلی که باعث می‌شود وضعیت مردم سخت شود و فساد و بی عدالتی و بحران ها در کشور شکل گیرد، را تشریح کند و بگوید که چند درصد مقصر دولت است یا در مسایل دیگر، مانند تحریم ها و مسایل مهم در کشور، کالبد شکافی کند.
برنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید