روايت علي دايي از اوضاع وخيم توليد در سايپا

اظهارات امروز علي دايي سرمربي تيم فوتبال سايپا نشان مي دهد اوضاع اين روزهاي شركت خودروسازي سايپا تعريفي ندارد و اوضاع توليد وخيم شده است.
روايت علي دايي از اوضاع وخيم توليد در سايپا

به گزارش خبرنگار صنعت نويس،دايي در گفت و گويي كه با سايت ورزش ٣ داشته، از وضع بد خطوط توليد سايپا و كارگران آن داده است. وي در بخشي از اين گفت و گو با اشاره به لغو اردوي تيم فوتبال سايپا به دليل مشكلات مالي، گفته كه "متاسفانه از لحاظ مالی باشگاه ما خیلی مشکل دارد؛ ما امروز از کارخانه سايپا بازدید داشتیم و اتفاقاتی افتاد که من را از برگزاری اردو منصرف کرد. وضعیت کارخانه و کارگران خودمان را دیدم و بهترین کار را در این دیدم که حداقل خودمان را در کنار آنها بدانیم و اردو را به این دلیل کنسل کردیم. پول اردو را اسپانسر می داد اما در این شرایط اقتصادی ترجیح دادیم در ایران و کنار کارگرانی بمانیم که علیرغم تمام مشکلات کنار ما هستند. البته ما برای زمین تمرین مشکلاتی داریم اما به هرحال این تصمیمی بود که گرفتیم و امیدوارم بتوانیم که در ادامه با کسب موفقیت به همراه تیم دل آنها را شاد کنیم و از حیث عدم هزینه پول اردوی خارجی کمکی به آنها شده باشد."

اظهارات دايي به وضوح نشان مي دهد وضع توليد در سايپا وخيم شده و دومين خودروساز بزرگ كشور صدها دستگاه زير ظرفيت اسمي خود تيراژ دارد. اين افت تيراژ از دو عامل اصلي يعني تحريم ها و كمبود نقدينگي سرچشمه مي گيرد، كه سبب شده اند تامين قطعات از داخل و خارج مختل شود. كاهش تيراژ سبب افت فروش شده و به تبع آن، نقدينگي ورودي به سايپا نيز ضعيف شده است. اين ضعف نقديگي به حدي است كه سرمربي سايپا ترجيح داده در راستاي كاهش هزينه ها ارودي اين تيم را لغو كند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید