با توجه به قرارداد قریب الوقوع رنو و سایپا

رنو ایران خودرو را ترک می کند

وزیر اقتصاد ایران در در حالی از عقد قرارداد میان رنوی فرانسه و سایپا طی ماه جاری خبر داده که ایران خودرویی ها نیز به دنبال مشارکت با این خودروساز هستند.
رنو ایران خودرو را ترک می کند

به گزارش صنعت نویس،علی طیب نیا در گفت و گو با روزنامه نیکی ژاپن، عنوان کرده که طی این ماه، قرارداد میان رنو و سایپا به امضا خواهد رسید، قراردادی شبیه آنچه چندی پیش میان ایران خودرو و پژو امضا شد. این در شرایطی است که ایران خودرویی ها قصد دارند علاوه بر پژو، با رنو نیز شراکت داشته باشند و حتی از همین حالا، محصولات موردنظر خود را برای تولید در ایران نیز مشخص کرده اند. بر این اساس، ایران خودرو قصد دارد سه محصول از رنو به نام های کپچر، کلیو4 و کوئید را میهمان خطوط تولید خود کرده و شراکتی متفاوت از گذشته را با رنو آغاز کند.

با این حال، اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر عقد قرارداد میان سایپا و رنو، به نوعی نشان از پایان راه ایران خودرو و این شرکت فرانسوی دارد، چه آنکه طیب نیا نامی از آبی های جاده مخصوص نبرده و این یعنی قرار نیست شراکتی میان آنها با رنویی ها شکل بگیرد. رنو حدودا یک دهه پیش با سایپا و ایران خودرو قراردادی جوئینت ونچر به امضا رساند و تا به امروز در هر دو شرکت مشغول به تولید محصول است، با این حال اگر قراردادش با سایپا نهایی شود، عملا ایران خودرو را ترک خواهد کرد.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید