رقمی که دولت روحانی ظرف 2سال به شهرداری داد

وزارت امور اقتصادی و دارایی طی گزارشی رقم حمایت مالی دولت از شهرداری تهران طی سالهای 1394 و 1395 را بیش از 119 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین از شادا، این پرداختها در چهار بخش طرح های تملک دارایی های سرمایه ای، هزینه ای، مالیات بر ارزش افزوده و سایر وجوه از سوی دولت صورت گرفته است.

این گزارش حاکی است، در این حوزه ها، دولت در مجموع بیش از 119 هزار میلیارد ریال به شهرداری تهران پرداخت کرد که 58 هزار میلیارد ریال آن مربوط به سال 1394 و 61 هزار میلیارد آن مربوط به سال 1395 می باشد.

این گزارش حاکی است، مجموع پرداختی دولت در سال 1395 به شهرداری تهران از محل اسناد خزانه اسلامی رقم 1360میلیارد ریال می باشد که واگذاری اسناد مزبور به طلبکاران شهرداری تهران طبق دستورالعمل مربوطه برای واگذاری و پذیرش اسناد خزانه اسلامی از طریق فرابورس ایران در حال انجام است.

براساس این گزارش، کلیه دستگاههای اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله شهرداریها، ملزم به ارسال الکترونیکی گزارشات بدهی و مطالبات بر اساس ترتیبات مقرر در بخشنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی به "سامانه مدیریت اطلاعات بدهی ها و مطالبات دولت (سماد)"  می باشند؛ ضمن اینکه بر اساس ماده (37) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1395 کل کشور، هرگونه تسویه و پرداخت بدهی ها و تعهدات دستگاههای اجرایی منوط به ارایه گزارشات مذکور می باشد که علی رغم مکاتبات متعدد، شهرداری تهران تاکنون هیچ گونه گزارشی ارایه ننموده است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید