رفع نقص از پرونده موسسه ثامن الحجج

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: پرونده تعاونی اعتباری ثامن الحجج که حجم مالی آن 12 هزار میلیارد تومان است، رفع نقص شد و برای رسیدگی به دادگاه بازگشت.
رفع نقص از پرونده موسسه ثامن الحجج

به گزارش ایرنا، غلامحسین اسماعیلی درباره آخرین وضعیت پرونده موسسه ثامن الحجج، افزود: این پرونده که به منظور تشخیص وجود برخی نواقص از دادگاه به دادسرا بازگشته بود، در دادسرا رفع نقص شد و باردیگر برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک ارسال شده است.

وی با بیان این که حجم مالی این پرونده، حدود 12 هزار میلیارد تومان است، اظهار کرد: تاکنون بخش زیادی از سپرده‌های مردم با تعیین بانک عامل، پرداخت شده و بخشی از آن هم باقیمانده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: اموال این تعاونی که توسط مرجع قضایی توقیف شده و در اختیار بانک عامل قرار گرفته است، می‌تواند کم کم پاسخگوی بخش دیگری از سپرده‌گذاران باشد.

پیش از این سخنگوی قوه قضائیه در دوازدهمین نشست خبری خود درباره پرونده ثامن الحجج از به مزایده گذاشتن برخی اموال این موسسه اعتباری خبر داد و گفت: سه هزار و ٥٠٠ هزار میلیارد از مطالبات مردم باقیمانده است که از این میزان دو هزار میلیارد تومان تعهد شده است.
به گفته محسنی اژه‌ای، افراد با مطالبات ٣٠٠ میلیون تومانی که حاضر به واگذاری نشدند، ٣٥ میلیون تومان پول نقد دریافت کردند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید