رشد 115 واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس امروز (سه شنبه) با 115 واحد رشد و ثبت رقم 79 هزار و 942 واحد، در آستانه ورود به کانال 80 هزار واحدی قرار گرفت.
رشد 115 واحدی شاخص بورس

به گزارش صنعت نویس به نقل از ایرنا، با توجه به روند صعودی شاخص کل بورس، برخی کارشناسان پیش بینی می کنند شاخص کل بورس تا رقم 81 هزار واحد که سقف سه ساله مقاومتی آن به شمار می رود، رشد کند.

پس از ریزش تاریخی بازار سرمایه از دی ماه سال 1392 تاکنون، شاخص هیچگاه از این رقم فراتر نرفته است.
در معاملات امروز بیش از یک میلیارد و 255 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 280 میلیارد ریال در 74 هزار و 419 نوبت مبادله شد.
شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز افزایش یافتند. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 39 واحد، شاخص کل (هم وزن) 51 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 40 واحد، شاخص آزاد شناور 43 واحد، و شاخص بازار دوم یک هزار و 69 واحد بالا رفت.
تنها شاخص عمده ای که امروز کاهش یافت، شاخص بازار اول بود که 62 واحد افت کرد.
در معاملات امروز، نمادهای همراه (همراه اول)، رانفور (انفورماتیک)، فارس (هلدینگ خلیج فارس) شتران (پالایش نفت تهران) و آپ (آسان پرداخت پرشین) با رشد خود بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص داشتند اما نمادهای رمپنا (مپنا) و خپارس (پارس خودرو) بیشترین تاثیر منفی را بر جای گذاشتند.

** معامله 2 هزار و 908 میلیارد ریال اوراق بهادار در فرابورس
در معاملات امروز، فعالان بازار شاهد جابجایی افزون بر 565 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 908 میلیارد ریال در بازارهای فرابورس بودند که از این میزان بازارهای اول و دوم در مجموع دادوستد 434 میلیون سهم به ارزش 678 میلیارد ریال را به خود اختصاص دادند.
شاخص کل فرابورس نیز با رشد نزدیک به یک واحدی، جایگاه خود را به 933 واحدی افزایش داد.
گروه‌ های شیمیایی، استخراج زغال سنگ، اطلاعات و ارتباطات، حمل و نقل، فلزات اساسی و محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر در بیشتر نمادها، معاملات مثبت را تجربه کردند.
در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز نزدیک به 2 میلیون ورقه به ارزش یک‌ هزار و 925 میلیارد ریال دست به دست شد و اوراق مشارکت گل گهر3 با معامله نزدیک به 829 میلیارد ریال در صدر این بازار قرار گرفت.
خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن (تسه) امروز نزدیک به 40 میلیارد ریال اوراق را معامله کردند.
قیمت اوراق تسهیلات مسکن در دامنه 621 هزار تا 738 هزار ریال دادوستد شد که اوراق تسهیلات مسکن فروردین 1396 با معامله 18 هزار ورقه بیشترین حجم معامله این اوراق را به خود اختصاص داد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید