رشد ۴.۵ درصدی اقتصاد ایران در سال ۹۵

صندوق بین المللی پول از بازگشت اقتصاد ایران به رشد خبر داد و رشد اقتصادی ایران در سال ۹۵ را حداقل ۴.۵ درصد و تورم را ۹.۲ درصد پیش بینی کرد.
رشد ۴.۵ درصدی اقتصاد ایران در سال ۹۵

صنعت نویس: صندوق بین المللی پول در گزارشی با بررسی وضعیت اقتصادی ایران پیش بینی کرد رشد اقتصادی ایران در سال جاری حداقل 4.5 درصد باشد.

در این گزارش آمده است: به دنبال اجرایی شدن برجام تولید ناخالص داخلی ایران در نیمه نخست امسال بازگشت قدرتمندی داشته است. تولید و صادرات نفت به سرعت به سطح قبل ازتحریم ها بازگشته است و به ایران در مقابله با قیمت های پایین نفت کمک کرده است. رشد فعالیت ها در حوزه های کشاورزی، تولید خودرو، تحارت و خدمات حمل و نقلی باعث بازگشت رشد به بخش غیرنفتی شده است.

این نهاد بین المللی در ادامه گزارش خود رشد تولید ناخالص داخلی ایران برای سال 2017/2016 برابر با سال 1395 را حداقل 4.5 درصد پیش بینی کرده است.

بر اساس این گزارش اتخاذ سیاست های مالی و پولی مناسب نیز به همراه همراهی قیمت های جهانی مواد غذایی باعث شده است تا تورم در ژوئن 2016 به 6.8 درصد کاهش یابد هرچند تورم نقطه به نقطه در سپتامبر به 9.5 درصد افزایش یافته است.

پیش بینی شده است نرخ تورم 12 ماهه در سال 2017/2016 به 9.2 درصد برسد.

این نهاد بین‌المللی همچنین از کاهش 7 میلیارد دلاری ذخایر ارزی ایران  در نیمه نخست سال‌جاری خبر داده است و یکی از دلایل آن را افزایش واردات اعلام کرده است.

تسنیم

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید