رشد ۴.۲ درصدی نقدینگی

بر اساس نماگرهای اقتصادی فصل بهار که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، تراز حساب جاری خارجی کشور ۵۲۳۱ میلیون دلار و کل بدهی‌های خارجی در پایان دوره، ۷۵۷۱ میلیون دلار بوده است.
رشد ۴.۲ درصدی نقدینگی

به گزارش مهر، نماگرهای اقتصادی فصل بهار که ساعاتی پیش از سوی بانک مرکزی منتشر شده نشانگر آن است که تراز حساب جاری به ۵۲۳۱ میلیون دلار، تراز بازرگانی(حساب کالا) به ۶۵۲۲ میلیون دلار، صادرات کالا بر اساس نرخ فوب ۱۸ هزار و ۹۰۵ میلیون دلار، واردات کالا بر اساس نرخ فوب ۱۲ هزار و ۳۸۳ میلیون دلار بوده است.

همچنین کل بدهی‌های خارجی در پایان دوره به ۷۵۷۱ میلیون دلار رسید که البته نرخ دلار آمریکا به طور متوسط در بازار بین بانکی ۳۰ هزار و ۳۵۸ ریال بوده است.

روایت بانک مرکزی از رشد متغیرهای بخش پولی

در این میان نرخ رشد متغیرهای بخش پولی در خرداد امسال نسبت به پایان سال قبل نیز حکایت از آن دارد که نقدینگی ۴.۲ درصد، پول ۰.۲- درصد و شبه‌پول ۴.۸ درصد رشد داشته است.

در این مدت همچنین، سپرده‌های بخش غیردولتی با ۴.۹ درصد افزایش روبرو بوده است.

وضع مالی دولت

نماگرهای اقتصادی فصل بهار در حوزه وضع مالی دولت حکایت از آن دارد که درآمدها ۲۱۱.۲ هزار میلیارد ریال، پرداخت‌های هزینه‌ای ۳۶۸.۸ هزار میلیارد ریال، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ۴۴.۳ هزار میلیارد ریال و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۱.۴ هزار میلیارد ریال بوده است.

در این میان کسری تراز عملیاتی و سرمایه‌ای به ۱۶۰.۴ هزار میلیارد ریال رسیده است.

بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سه ماهه ابتدای سال جاری ۷۲ هزار و ۶۱۵ واحد را نشان می‌دهد که بر این اساس، ارزش سهام و حق تقدم معامله‌شده ۱۵۵.۶ هزار میلیارد ریال بوده است.

در این مدت، حجم سهام و حق تقدم معامله‌شده نیز ۶۷.۲ میلیارد سهم بوده است.

رشد تولید ناخالص داخلی

نماگرهای اقتصادی فصل بهار حکایت از آن دارد که رشد تولید ناخالص داخلی با نفت ۳ درصد و بدون نفت ۲.۸ درصد بوده است. در این میان تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه ۱۰ میلیون و ۸۰۷ هزار و ۴۷۷ میلیارد ریال بوده است.

تشکیل سرمایه ثابت ناخالص ۲ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۹۲۳ میلیارد ریال، هزینه‌های مصرفی بخش‌خصوصی ۵ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال را نشان می‌دهد.

در این میان هزینه‌های مصرفی بخش دولتی نیز یک میلیون و ۱۸۱ هزار و ۲۳ میلیارد ریال را نشان می‌دهد.

تغییرات شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی

نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به خردادماه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل ۹.۷ درصد بوده این در حالی است که شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در خردادماه امسال نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد و در خردادماه نسبت به ماه مشابه سال قبل نیز ۶.۸ درصد بوده است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید