رشد ۲۴ واحدی شاخص بورس

معامله‌گران بورس تهران در حالی معاملات متعادل و کم‌نوسان را به نظاره نشستند که با نوسان رو به بالای قیمت‌ در بازار جهانی محصولات معدنی‌، رشد کم‌فروغ ۲۴ واحدی شاخص بازار اتفاق افتاد.
رشد ۲۴ واحدی شاخص بورس

به گزارش صنعت نویس به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 23 بهمن‌ماه 95 با افزایش 24 واحدی به رقم 76 هزار و 816 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 5 واحدی عدد 15 هزار و 489 واحد را تجربه کرد.

شاخص سهام آزاد شناور اما با افزایش 114 واحدی عدد 84 هزار و 263 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 144 واحدی به عدد 54 هزار و 560 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 660 واحدی به رقم 163 هزار و 292 واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر چندانی روی رقم 835 واحد ایستاد.

براساس این گزارش،‌ امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 110 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 28 واحد و پتروشیمی خارک با 26 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را و محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل،‌معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 55 واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر با 30 واحد و گروه سایپا با 23 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 175 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 769 میلیون و 97 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 52 هزار و 942 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد امیرکبیر کاشان، گلتاش، حق تقدم استفاده نشده بیمه اتکایی ایرانیان، بازرگانی و تولیدی مرجان‌کار، اوراق اجاره صایتل، مواد اولیه دارویی البرز بالک، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های کشاورزی و دامپروری مکسال، اوراق مشارکت میدکو، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، حق تقدم خرید سهام بانک انصار، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان متوقف شدند.

امروز در بازار معاملات بلوکی، کمتر از 356 میلیون سهم سرمایه‌گذاری پارس‌آریان به ارزش بیش از 37 میلیارد تومان از مجموع شرکت‌های گروه مالی بانک پاسارگاد واگذار شد.

در بازار 2 بورس تهران نیز امروز کمتر از 30 میلیون سهم صنایع آذراب به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده این شرکت کد به کد شد.

29 میلیون سهم گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان امروز به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

اندکی بیش از 22 میلیون سهم سرمایه‌گذاری سایپا اما به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان از سوی سهامدار حقوقی کد به کد شد.

در سایپا نیز کمتر از 18 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.

15 میلیون سهم زامیاد به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کد به کد شد.

10 میلیون سهم ایران دارو نیز امروز به ارزش 3.5 میلیارد تومان میان حقوقی‌های این سهم واگذار شد.

اندکی بیش از 8 میلیون سهم ایران ترانفسو نیز به ارزش بیش از 11 میلیارد تومان در سقف کامل میان حقوقی‌های این سهم منتقل شد.

همچنین بیش از 8 میلیون سهم سبحان دارو به ارزش 7 میلیارد تومان میان کدهای سهامدار عمده این سهم منتقل شد.

در کی بی سی نیز 7.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان میان حقوقی‌های این سهم منتقل شد.

همچنین اندکی بیش از 5 میلیون سهم ایران خودرو به ارزش کمتر از 1.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

5 میلیون سهم تراکتورسازی ایران اما به ارزش 1.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

براساس این گزارش، امروز بورس تهران در کنار رونق معاملات کد به کد برخی حقوقی‌ها به ویژه در گروه خودرویی‌ها امروز شاهد معاملاتی آرام و متعادل و البته کم‌حجم در اغلب نمادهای معاملاتی بود.

کلیت معاملات بازار سهام این روزها نشان‌دهنده وضعیت انتظاری است که در مواجهه با آینده هیچ دورنمای واضحی را پیش روی خود ندارد.

به گزارش فارس، امروز با نوسانی شدن رو به بالای قیمت کامادیتی‌ها در بازارهای جهانی، بورس تهران شاهد خودنمایی گروه فلزات اساسی به رهبری شرکت ملی مس «فملی» بود.

در گروه معدنی‌ها، اگرچه جذابیت سهام وجود دارد، اما وجود برخی ابهام‌ها در کنار عدم گردش نقدینگی مناسب در فضای کلی معاملات باعث شده تا همچنان نوسان‌گیری بر رفتار معامله‌گران قالب باشد.

امروز در گروه پالایشی‌ها نیز اصلاح تکنیکالی قیمت سهام در اغلب نمادها باعث شد، تا قیمت سهام تا صفر تابلو (قیمت پایینی) متعادل شود.

در گروه پتروشیمی‌ها اما نماد معاملاتی پتروشیمی خارک با معاملاتی به نسبت پرحجم همچنان با قیمت‌های مناسبی در حال معامله است.

همزمان در گروه بانک‌ها نیز جذابیت قیمت سهام در تابلوی معاملات باعث شده تا تقاضا برای جمع‌آوری سهام بانک‌های پایین‌تر از قیمت اسمی افزایش یابد، هر چند که بازارگردانی سهام مانع از هر گونه صف پایدار در این نمادها می‌شود.

امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم‌حجم بود که با خودنمایی گروه معدنی‌ها و برخی از تک‌سهم‌های فلزات اساسی، توانست جامه سبز بر تن شاخص کل بپوشاند، بازاری که این روزها شاهد افزایش عرضه اوراق بدهی در روزهای پایانی سال و کمبود نقدینگی است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید